آموزش دانلود لایو اینستاگرام

آموزش دانلود لایو اینستاگرام

آموزش دانلود لایو اینستاگرام

حتما این را می دانید اگر اشخاصی که آن ها را دنبال می کنید اقدام به گذاشتن لایو در اینستاگرام بکنند در همان لحظه طی پیامی خبر آن برای شما ارسال شده تا اگر مایل هستید آن را مشاهده کنید .

ولی مطمئنا زمان هایی پیش می آید که شما می دانید لایو مورد نظر حاوی مطالبی است که بسیار برای شما مفید بوده و علاقه مندید بعدا نیز باز آن را مشاهده کنید . در این صورت است که به مشکل بر خواهید خورد چون خود اینستاگرام هیچ گزینه و راهکاری برای دانلود این لایو ها برای شما در نظر نگرفته است .

بنابراین ما در این مقاله قصد داریم برای شما عزیزان راه های مختلف دانلود ویدیو لایو در اینستاگرام را آموزش دهیم پس در ادامه همراه ما باشید .

نحوه دانلود لایو دیگران در اینستاگرام

خب همانطور که در ابتدا اشاره کریم گزینه ای برای دانلود در اینستاگرام برای شما موجود نمی باشد بنابراین ما در این قسمت سعی کردیم به شما چند راه سر راست را برای دانلود لایو دیگران چه از طریق گوشی همراه و چه با کامپیوتر را آموزش دهیم .

راه های موجود برای دانلود لایو

در ابتدا باید بدانید که لایو های اینستاگرام و فیسبوک پس به چایان رسیدن نیز قابل مشاهده خواهند بود به این صورت که شخصی لایو می گذترد بعد از به اتمام رسیدن آن می تواند آن را به صورت استوری نیز در صفحه خود قرار دهد در این حالت شما دیگر می توانید از همان راه های پیشین دانلود فایل در اینستاگرام و استوری که در پست های دیگر نیز توضیح دادیم به سادگی ویدیو را دانلود کنید .

اما این حالت مشکلاتی نیز دارد ابتدا اینکه هر کسی مایل نیست بعد از اتمام لایو خود آن را ذخیره کند و به صورت لایو قرار دهد بنابراین شاید شما دیگر هیچ وقت به ویدیو دست رسی پیدا نکنید و دوم اینکه استوری ها نیز نهایت تا 23 ساعت بر روی صفحه موجود هستند و بعد از بین می روند . پس ممکن است شما آن ها را نیز اط دست دهید که در این صورت به راهکار بعدی نیاز پیدا می کنید .

دانلود لایو بوسیله ضبط از روی صفحه

این روش به این صورت است که شما ابتدا باید در زمان برگزاری لایو حتما حضور داشته باشید و پیش از آن نیز روی دستگاه خود یکی از برنامه های ضبط تصویر از صفه و یا همان SCREEN RECORDER ها را نصب کرده باشید .

این برنامه را باز کنید و زمان شروع لایو دکمه ضبط آن را بزنید تا اقدام به ذخیره ویدیو کند .

این روش اساسا یکی از بهترین و ساده ترین روش های ذخیره یک ویدیو لایو در اینستاگرام می باشد که برنامه های بسیاری نیز بسته به اینکه بخواهید با گوشی و یا ویندوز این کار را انجام دهید برایتان موجود خواهد بود .

حال ما در اینجا برای شما نحوه کار با این برنامه ها در سیستم عامل های مختلف را نیز آموزش می دهیم :

دانلود لایو ایسنتاگرام در اندروید

در برخی از گوشی های اندرویدی مخصوصا آن هایی که از ورژن اندروید 10 به بالا برخوردار هستند ممکن است به صورت پیش فرض در خود گزینه ای به نام SCREEN RECORDER را دارا باشند که شما می توانید از آن طریق کار ضبط را به راحتی انجام دهید .

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید :

و اگر این برنامهبصورت پیش فرض در گوشی شما وجود نداشت نیز می توانید به راحتی از استورهای معتبر آن را رایگان دانلود کرده و استفاده کنید .

برای اجرای آن نیز راه سختی در پیش نخواهید داشت فقط کافیست پیش از شروع لایو وارد این برنامه شده و دکمه record یا ضبط را فشار دهید و پس از آن به اینستاگرام برگشته و لایو مورد نظر را باز کنید و تماشا کنید .

در این صورت تمام چیزی که شما مشاهده می کنید تا انتها برای شما در گالری ذخیره خواهد شد و پس از اتمام نیز دکمه توقف برنامه را می زنید تا ضبط متوقف شود و فایل ذخیره شود .

دانلود لایو ایسنتاگرام در ios

حال اگر شما یکی از دستگاه های برند اپل که دارای سیستم عامل ios می باشند را دارید و سیستم عامل شما نیز ورژن 11 به بالا می باشد باید بدانید که این قابلیت ضبط به صورت پیش فرض برای شما وجود دارد فقط کافیست تا آن را فعال کنید .

برای فعال کردن آن باید مسیر زیر را طی کنید :

  1. ابتدا به بخش تنظیمات یا همان setting بروید.
  2. سپس بخش control center را باز کنید.
  3. Customize controls را باز کرده و screen recorder را پیدا کنید .

حال اگر این برنامه را فعال کنید می بینید که آیکون مربوط به آن در بخش control center به صورت Shortcut قرار خواهد گرفت تا خیلی راحت به آن دسترسی داشته باشید .

همان طوز که در تصویر زیر مشاهده می کنید حال شما می توانید به محض شروع شدن لایو مورد نظر با یک حرکت و زدت دکمه ضبط ویدیو را برای خود ضبط کنید . همانگونه که در تصویر مشاهده می کنید گزینه ای به شکا آیکون میکروفون نیز در زیر ضبط کردن ویدیو وجود دارد کخ از شما می پرسد می خواهید میکروفون روشن باشد و یا خاموش اگر آن را در حالت On و یا روشن قرار دهید صدای اطراف و محیط بیرون را نیز بر روی ویدیو رکورد می کند و اگر می خواهید این اتفاق نیوفتد باید آن را خاموش نگهدارید .

دانلود لایو ایسنتاگرام در ویندوز

در بابلا برای شما عزیزان توضیح دادیم که بعد از اتمام کار شخصی که لایو گذاشته می تواند آن را دراستوری خود به اشتراک بگذارد ولی نکته ای که وجود دارد این است که شما در کامپیوتر خود قابلیت دیدن این استوری ها ندارید . بنابراین اگر از کامپیوتر به اینستاگرام لاگین شوید و بخواهید از طریق استوری لایو را دانلود کنید برای شما قابل مشاهده نیست اما شما می توانید با انجام مراحل زیر این کار را انجام دهید :

دانلود لایو ایسنتاگرام در کامپیوتر بصورت مستقیم

شما می توانید به وسیله دو روش پیش رو

لایو ها در اینستاگرام دانلود کنید :

  1. دانلود افزونه IG stories

شما در ابتدا باید از استورهای معتبر ویندوز این افزونه را دانلود کنید .و می توانید در مرورگر کروم خود این افزونه را IG Stories for Instagram سرچ کنید . بعد از ورود با تصویر زیر مواجه خواهید شد :

پس از آن با زدن بر روی دکمه Add to chrome افزونه را دانلود کنید .

آیکون افزونه در بخش افزونه های مرورگر شما، یعنی سمت راست بالای صفحه ظاهر می شود. (اگر آن را ندیدید کافیست بر روی آیکون پازل بزنید و افزونه را به بالا سنجاق کنید. همچنین از منوی تنظیمات به بخش افزونه ها یا extensions بروید):

حال شما با داشتن این افزونه قابلیت مشاهده و دانلود استوری های اینستاگرام را پیدا کردید .

     2. استفاده از افزونه

بعد از اینکه شما افزونه را مانند بالا نصب کردید حال باید ایسنتاگرام خود را روی کامپیوتر باز کنید و اگر از قبل باز بوده است باید یک بار آن را رفرش کنید در این حالت شما بعد از این قادر به دیدن استوری ها خواهید بود .

حال به استوزی اتیوی که قصد دارید آن را دانلود کنید وارد شوید :

نکته : باید بدانید که استوری هایی که در خود لایو ذخیره شده دارند با ظاهری متفاوت مانند تصویر بالا نشان داده می شوند .

   3. دانلود لایو اینستاگرام توسط افزونه نصب شده

به صفحه اصلی گوشی خود بروید ، سپس روی آیکون IG Stories در بالای سمت راست صفحه بزنید . دو گزینه پیش روی شما قرار دارد . 1. Go to Ig stories .2     go to Instagram

گزینه دوم را انتخاب کنید . صفحه ای که می بینید حاوی کاربرانی می باشد که شما دنبال می کنید و هم اکنون در قسمت استوری محتوایی را به اشتراک گذاشته اند . با کلیک روی آیکون با شکل چشم می توانید هر استوری که می خواهید را دانلود کنید .صفحه جدیدی که مشاهده می کنید . با زدن روی دکمه دانلود در بال سمت چپ این صفحه ، شما قادر خواهید بود محتویات استوری شامل عکس ، ویدئو یا لایو را دانلود کنید .لازم به ذکر است لایو اینستاگرام دانلود شده بدون افکت کیفیت ، با حجمی قابل قبول در فرمت mp4  می باشد .

  4.دانلود لایو اینستاگرام در کامپیوتر از طریق ضبط کردن

نرم افزار های موسوم به screen recorder که در بخش گوشی های همراه درباره آن ها صحبت کردیم ، برای کامپیوتر هم قابل استفاده هستند . نرم افزارهایCamtasia و  SnagIt  پرکاربردترین نرم افزارهای ضبط از صبحه در کامپیوتر می باشند . با دانلود و نصب این نرم افزارها ، پنل مربوط به آن ها را در صفحه دسکتاپ خواهید دید .

برای ضبط لایو اینستاگرام در هنگام شروع لایو ، برنامه را فعال کرده و دکمه ضبط لایو را فشار دهید .

لایو اینستاگرام مورد نظر را قبل از اتمام در صورتیکه گیرنده ی لایو آن را به صورت استوری یا در قالب igtv ذخیره نکند ، می توان ذخیره و دانلود کرد .

دانلود لایو اینستاگرام خودمان

شما می توانید همان طور که لایو بقیه کاربران را در استوری آن ها ببینید یا در فرمت igtv  مشاهده کنید ، می توانید لایو های خودتان را نیز در این فرمت ذخیره کنید . برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید .

  1. ببا رفتن به صفحه اینستاگرام خودتان ، بر روی عکس پروفایلتان که یک علامت + دارد کلیک کنید .
  2. در مرحله بعد در صفحه جدید روی دکمه  live  بزنید .
  3. لایوشما با زدن دکمه سفید رنگ شروع می شود .
  4. در این مرحله پیغامی به معنی آغاز لایو به تمام فالورهای شمافرستاده خواهد شد .
  5. بعد از برگزاری لایو و با زدن بر روی end در بالای سمت راست تصویر و بعد از آن زدن دکمه ی end video سه گزینه پیش روی شما ظاهر می شود.
  6. گزینه ی اول Share to IGTV : این گزینه می خواهد لایو شما را به صورت igtv ذخیره میکند.البته حتما لایو شما باید حداقل یک دقیقه باشد.
  7. با کلیک روی گزینه ی دوم امکان دانلود ویدئوی لایوتان در اختیار شما قرار می گیرد .باید بدانید این امکان بلافاصله بعد از اتمام لایو در دسترس نیست و برای آماده شدن ویدئو کمی زمان لازم می باشد . بعد از آماده شدن ویدئوی مربوطه می توانید آن را در قسمت استوری به اشتراک بگذارید .
  8. با کلیک روی گزینه سوم ویدئوی شما حذف خواهد شد .

امیدوارم مقاله ارائه شده برای شما مفید واقع شده باشد .

.:: منتظرتان هستیم ::.

پشتیبانی ما 24 ساعته در خدمت شماست!

در هر کدام از بخش ها و پنل های بوفالو اگر سؤالی داشتید و یا مشکلی داشتید، پشتیبانان شرکت ما در خدمت شما هستند.