تغییر فونت فارسی در استوری اینستاگرام

تغییر فونت فارسی در استوری اینستاگرام

تغییر فونت فارسی در استوری اینستاگرام

همان طور که می دانید فونت های فارسی در اینستاگرام از تنوع بسیار کمی برخوردار هستند و در واقع این مشکل در مورد همه زبان های راست چین صدق می کند . در ادامه راه حل این مشکل را بررسی خواهیم کرد تا کاربران بتوانند در صورت تمایل فونت فارسی در استوری اینستاگرام را تغییر دهند . همین طور تغییر رنگ فونت، نحوه دانلود و نصب فونت های مختلف از دیگر موضوعاتی هستند که در این مقاله به آنها خواهیم پرداخت .

تغییر فونت فارسی در استوری اینستاگرام

همان طور که می دانید با استفاده از امکانات خود اینستاگرام یک فارسی زبان شانس زیادی برای زیبا نوشتن در استوری یا بایوی اینستاگرام به زبان خودش ندارد. اما به منظور تغییر فونت اینستاگرام اپلیکیشن هایی وجود دارند که می توانید با استفاده از آن ها فونت فارسی بسازید و آن را به طور مستقیم در اینستاگرام بارگذاری کنید.

1.اپلیکیشن فونتو Phonto:

یک اپلیکیشن مناسب برای تغییر فونت فارسی اینستاگرام اپلیکیشن فونتو می باشد که هم برای کاربران اندروید و هم برای کاربران ios قابل نصب و اجراست . فضای فونتو ساده می باشد و بیشتر برای درست کردن عکس نوشته کاربرد دارد .بعد از دانلود اپلیکیشن و نصب برنامه وارد فضای بسیار ساده ی اپلیکیشن می شوید.

روش کار با فونتو :

  1. بر روی آیکون عکس در گوشه ی بالای صفحه بزنید تا سه گزینه پیش روی شما ظاهر شود.
  2.   یک عکس از گالری گوشی خود انتخاب کنید و یا یک صفحه سفید از صفحات پیش فرض اپلیکیشن و یا نهایتا یکی از پروژه های قبلی فونتو را باز کنید. اگر می خواهید پروژه ی خروجی شما در اندازه ی استوری باشد یعنی در نهایت خروجی دقیقا در استوری اینستاگرام فیکس شود از ابعاد 1080 در 1920 پیکسل استفاده کنید . اگر از صفحات پیش فرض اپلیکیشن استفاده کنید می توانید آن را با تنظیمات به ابعاد دلخواهتان در بیاورید.
  3.  بعد از انتخاب عکس مورد نظرتان می توانید نوشتن بر روی آن را آغاز کنید.
  4. آیکون مداد در بالای صفحه را بزنید تا بتوانید متن دلخواه خود را بنویسید.
  5. با زدن روی دکمه ی Font می توانید از میان فونت های پیش فرض اپلیکیشن فونت مورد نظرتان را انتخاب کنید. همانطور که می بینید فونت های فارسی در بین این موارد دیده نمی شود. برای تغییر فونت فارسی در استوری اینستاگرام باید فونت های مورد نظرمان را به اپلیکیشن اضافه کنیم.

اضافه کردن فونت فارسی به برنامه :

  • بعد از نصب برنامه ی فونتو، یک پوشه به نام Phonto در فایل های گوشی ذخیره می شود . ابتدا فونت های با پسوند .ttf یا .otf را از اینترنت دانلود کنید و در پوشه ی fonts قرار دهید. برای این کار کافی ست این فایل ها را کپی کرده و در پوشه ی fonts قرار دهید.
  • حال به برنامه ی فونتو بروید و بر روی نوشته تان بزنید. با زدن روی نوشته 6 دکمه ظاهر می شود که font یکی از آنهاست. بر روی آن بزنید و در صفحه ی باز شده روی تب my fonts بزنید. فونتی که در مرحله ی قبل در پوشه ی fonts قرار دادید در این قسمت می بینید . با انتخاب آن می توانید روی نوشته خود اعمال کنید .

با زدن سه نقطه در بالای صفحه و زدن روی گزینه ی  share می توانید تصویر نهایی ساخته شده را در استوری به اشتراک بگذارید .

2.اپلیکیشن اینشات:

این نرم افزار امکانات بسیار گسترده ای دارد و هم برای کاربران اندروید و هم برای کاربران گوشی های آیفون قابل استفاده می می باشد . یکی از امکانات این نرم افزار ، پشتیبانی از فونت های فارسی می باشد .در حقیقت شما با استفاده از این نرم افزار به جای اینکه استوری اینستاگرام را در محیط اینستاگرام بسازید و از فونت های محدود آن برای زبان فارسی استفاده کنید، می توانید در اینشات و با استفاده از هر فونتی که دوست دارید، استوری های جذاب بسازید و آن را در استوری منتشر کنید.

روش استفاده از اینشات :

  • ابتدا برنامه اینشات را دانلود و نصب کنید و وارد محیط برنامه شوید .
  •  بخش Photo از سه گانه ای که در ابتدا ظاهر می شود را انتخاب کنید با این کار به گالری گوشی از طریق برنامه وارد می شوید.
  • عکس مورد نظر را انتخاب کنید. با استفاده از تنظیمات crop در منوی ظاهر شده در پایین صفحه قادر خواهید بود عکس مورد نظر را به ابعاد استوری اینستاگرام درآورید .
  • با انتخاب گزینه ی T از منوی پایین می توانید بر روی عکس بنویسید.فونت فارسی را برای نوشتن انتخاب کنید .
  • پس بعد از نوشتن متن به زبان فارسی و استایل دهی به آن نوبت به انتخاب فونت می رسد. برای تغییر فونت فارسی باید روی آیکون Aa بزنید. در اینجا لیستی از فونت های انگلیسی پیش فرض inshot برای شما ظاهر می شود. انتخاب این فونت ها هیچ تاثیری بر روی نوشته ی فارسی ما نخواهد داشت. در کنار این بخش دو آیکون وجود دارد .

آیکون اول :آیکون اول نماد فروشگاه می باشد.  بر روی این آیکون صفحه ای برای شما باز می شود که در آن می توانید از میان فونت های زیادی که برای زبان های مختلف قرار دارد، فونت مورد نظرتان را دانلود کنید. می توانید فونت های جذابی در این قسمت پیدا کنید . با زدن دکمه دانلود در کنار هر فونت ، فونت مورد نظر به لیست فونت های موجود اضافه می شود که می توانید در صفحه قبل ببینید . احتمالا برخی از این فونت ها مخصوص زبان عربی می باشد در این صورت برای بعضی حروف ممکن است دچار مشکل شوید . لازم به ذکر است امکان حذف برای فونت دانلود شده موجود نمی باشد .

 

آیکون دوم :آیکون دوم دقیقا در زیر آیکون فروشگاه قرار دارد و نمادی از import یا ورود فایل به برنامه دارد. قبل از استفاده از این آیکون در ابتدا باید فایل فونت های مورد نظرمان را از اینترنت دانلود کرده و در گوشی همراهمان در جای مشخصی ذخیره کنیم ، لذا با جستجوی فونت مورد نظر می توانید آن را از اینترنت دانلود کنید. فونت ها معمولا چند فایل در کنار هم در قالب زیپ هستند. در داخل این فولدر زیپ شده چند فایل دیگر وجود دارد. دقت کنید فایل های با پسوند .ttf  و .otf  را برای این کار نیاز داریم .

دقت کنید که فایل ها را در جایی ذخیره کنید که مسیر آن را بتوانید به خاطر بیاورید زیرا قرار است از داخل برنامه اینشات به آن ها دسترسی پیدا کنید . بهتر است بدانید که روندی که در موردش صحبت کردیم برای گوشی های اندرویدی می باشد و روش مشابهی نیز برای گوشی های ios  موجود می باشد .

نکته : اگر گوشی شما از فایل های زیپ پشتیبانی نمی کند ممکن است نتوانید به محتویات داخل فایل های دانلودی برای فونت مورد نظرتان دسترسی داشته باشید. برای رفع این مشکل ابتدا فایل زیپ را با یک برنامه ی جانبی در داخل گوشی یا کامپیوتر باز کنید و صرفا فایل با پسوندهای .ttf  و .otf  را در داخل گوشی بریزید .

سپس مراحل زیر را دنبال کنید .

  1. وارد برنامه ی inshot شوید و بر روی آیکون دوم کلیک کنید تا از این طریق وارد فایل های گوشی همراهتان شوید.
  2. محل ذخیره سازی فونتی که در مرحله ی قبل دانلود کردید را به یاد بیاورید و وارد پوشه مربوط به آن ها بشوید .
  3. فونت هایی که دانلود کردید به صورت لیست شده جلوی شما ظاهر می شود. فونت های مورد نظرتان را انتخاب کنید تا به برنامه  inshot اضافه شوند.
  4. با برگشتن به برنامه،  می توانید فونت های اضافه شده را در لیست فونت ها ببینید. با زدن بر روی هر کدام ، فونت موردنظرتان بر روی نوشته ی فارسی اعمال می شود. آخرین تغییرات را بر روی نوشته هایتان اعمال کنید و بر روی save بزنید.
  5. بر روی آیکون اینستاگرام بزنید . سپس می توانید در منوی ظاهر شده انتخاب کنید که این استوری را در دایرکت اینستاگرام، فید اینستاگرام به صورت پست یا نهایتا در استوری اینستاگرام منتشر کنید .

 

برای حذف واترمارک inshot در گوشه ی تصویر خروجی برنامه باید نسخه ی pro اینشات را به دلار خریداری کرده  و یا نسخه ی کرک شده را از اینترنت دانلود کنید.

در این نوشته سعی کردیم برای حل این مشکل چند راه حل کاربردی ارائه دهیم . امیدواریم مقاله فوق برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد .

.:: منتظرتان هستیم ::.

پشتیبانی ما 24 ساعته در خدمت شماست!

در هر کدام از بخش ها و پنل های بوفالو اگر سؤالی داشتید و یا مشکلی داشتید، پشتیبانان شرکت ما در خدمت شما هستند.