آموزش فیلتر کردن کلمات نامناسب در کامنت اینستاگرام

آموزش فیلتر کردن کلمات نامناسب در کامنت اینستاگرام

آموزش فیلتر کردن کلمات نامناسب در کامنت اینستاگرام

یکی از قابلیت های اینستاگرام، نظر یا کامنت گذاشتن برای پست هاست. در واقع از طریق کامنت، افراد می‌توانند با هم ارتباط برقرار کنند اما اگر شما هم از رسانه اجتماعی اینستاگرام به طور فعال استفاده می کنید و عکس ها و لحظات زندگی خود را از طریق این شبکه اجتماعی به اشتراک می گذارید ، شاید این مشکل برایتان پیش آمده باشد که افرادی زیر پست های شما کلمات و جملات نامناسبی نوشته اند که باعث ناراحتی و آزار شما شده است . در حقیقت این موضوع در هنگام انتشار پست ها دغدغه خیلی از کاربران می باشد زیرا افراد ناشناسی با نام های کاربری غیر واقعی در هر شبکه اجتماعی پرسه می زنند و برای دیگران مزاحت ایجاد می کنند و یا در جواب پست هایی که به اشتراک گذاشته می شود کلمات زشت و نامناسبی را منتشر می کنند و همیشه موجب دردسر به خصوص برای افراد سرشناس و معروف می شوند. بارها شاهد بوده ایم که تعدادی از افراد به دلیل مورد توهین قرار گرفتن برای همیشه از فضای اینستاگرام خداحافظی می کنند.

بعضی از کاربران اینستاگرام عقیده دارند بهتر است برای جلوگیری از این اتفاق کلا کامنت اینستاگرام را غیر فعال کرد اما بعضی از مواقع ما نیاز داریم نظرات دیگران را بدانیم و براساس آن تصمیمی بگیریم. اما هیچکس دوست ندارد که به او توهین شود . از این رو اینستاگرام مدتی قبل قابلیتی را ایجاد کرد که افراد بتوانند در تنظیمات برخی کلمات نامناسب را معرفی کرده و آنها را فیلتر کنند.

فیلتر کردن کلمات نا مناسب در کامنت اینستاگرام

این قابلیت جذاب به شما امکان فیلتر کردن خودکار کامنت ها را خواهد داد. به این صورت که اگر شما کلمه خاصی مانند یک کلمه با مضمون فحش مانند “بی سواد ” را هدف قرار دهید از این به بعد تمامی کامنت هایی که شامل این کلمه هستند دیگر برای شما و بازدیدکنندگان شما نمایش داده نمی شود. همین طور کامنت حاوی کلمه نا مناسب در بخش اعلان ها هم به شما نشان داده نخواهد شد. و این امر به حفظ آرامش شما کمک خواهد کرد. فقط شخصی که کامنت را نوشته آن را می بیند و حتی متوجه این اقدام شما نخواهد شد .

البته روش هایی برای فرار از فیلترینگ وجود دارد. مثلا تایپ کلمه به صورت انگلیسی و یا استفاده از علامت های خاص بین کلمات . در صورتی که دیده نشدن کلمه خاصی برای شما خیلی اهمیت دارد ، می توانید به شکل ها و مدل های مختلف این کلمه را فیلتر کنید .

آموزش فیلتر کردن کلمات نامناسب در کامنت  اینستاگرام

استفاده از قابلیت فیلترینگ در کامنت ها فرآیند بسیار آسانی می باشد. به همین خاطر فقط کافی ست مراحل زیر را دنبال کنید .

  • ابتدا وارد پروفایل خود شده و دکمه سه نقطه (در اندروید) و چرخ‌دنده (در آیفون) را فشار دهید.
  • به قسمت تنظیمات یا setting رفته و وارد حریم خصوصی یا Privacy شوید .
  • حالا گزینه Comments را پیدا کرده و آن را  انتخاب کنید . اگر این گزینه را ندارید ویژگی فیلتر کردن هنوز برای شما فعال نشده است.
  • حالا گزینه Hide Inappropriate Comments را فعال کنید . گزینه اول به‌صورت خودکار کلمات توهین‌آمیز را فیلتر کرده و با این کار براساس لیستی که توسط اینستاگرام ترتیب داده شده کلمات منفی و توهین آمیز فیلتر می شوند. اما از آنجایی که زبان ما فارسی می باشد. و اکثرا، افراد فارسی زبان برای پیج ما کلمات توهین آمیز می گذارند. فیلترینگ خود اینستاگرام برای حذف کامنت های توهین آمیز برای کاربران فارسی زبان کارایی چندانی ندارد .

  •  در بخش Custom Keywords یا Manual Filter  کلمات و عبارات مورد نظر خود را برای اعمال فیلتر بنویسید. برای اینکه دامنه کلمات فیلتر شده را بیشتر کنید بهتر است کلمات مورد نظر را به صورت فارسی، انگلیسی و فینگلیش نوشته و باید برای جداسازی از علامت کاما ( ,) استفاده کنید. توجه داشته باشید اگر به جای کاما از ویرگول استفاده کنید فیلتر ها اعمال نخواهند شد.

نکته : اگرقصد داشته باشید بدانید که چه کسانی کامنت های توهین آمیز گذاشته اند از طریق قسمت controls block comments قابل مشاهده می باشد.

اگر شما گزینه filter most reported words را انتخاب کنید اینستاگرام به طور پیش فرض کلماتی که زیاد در کامنت های شما تکرار شده را فیلتر می کند.

نحوه بستن کامنت ها در اینستاگرام

سایر کاربران قادر به ثبت کامنت در زیر آن پست باشند. با قابلیت غیر فعال کردن یا بستن کامنت ها در اینستاگرام می‌توانید این کار را انجام دهید .

1. اگر پست خود را هنوز منتشر نکرده اید و می خواهید از همان ابتدا عکس یا ویدئو شما بدون گزینه کامنت پست شود، کافی است مراحل زیر را انجام دهید

  1. عکس مورد نظرتان را انتخاب و گزینه Next را لمس کنید.
  2. سایر مراحل ارسال پست نظیر تعیین فیلتر و غیره را مثل همیشه انجام دهید .
  3. گزینه Advanced Settings را لمس کنید.
  4. گزینه Turn Off Commenting را فعال کنید.
  5. پست مورد نظر را ارسال کنید.

با انجام این کار قابلیت ثبت کامنت برای پستی که ارسال می‌کنید غیر فعال خواهد بود و کاربران فقط می‌توانند آن را مشاهده کنند و قادر به نوشتن نظر در زیر آن نیستند .

2.اگر یک پست را پیش از این بدون غیر فعال سازی کامنت ارسال کرده باشید هم می‌توانید قابلیت گذاشتن کامنت برای آن را غیر فعال کنید. بدین منظور مراحل زیر را طی کنید:

  1. به بخش پروفایل اکانت اینستاگرام خود بروید و پست مورد نظر را انتخاب کنید.
  2. گزینه سه نقطه را از گوشه سمت راست و بالای صفحه انتخاب کنید.
  3. گزینه Turn Off Commenting را انتخاب نمایید.

بنابراین به این صورت قادر به بستن کامنت اینستاگرام برای پست های خود خواهید بود.

 

.:: منتظرتان هستیم ::.

پشتیبانی ما 24 ساعته در خدمت شماست!

در هر کدام از بخش ها و پنل های بوفالو اگر سؤالی داشتید و یا مشکلی داشتید، پشتیبانان شرکت ما در خدمت شما هستند.