تشخیص پیج فیک در اینستاگرام

تشخیص پیج فیک در اینستاگرام

تشخیص پیج فیک در اینستاگرام

امروزه با توجه به رشد قابل توجه میزان تبلیغات و همین طور هزینه های بالایی که شرکت ها برای تبلیغات در شبکه های اجتماعی به ویژه در اینستاگرام پرداخت می کنند، تشخیص پیج فیک برای شرکت های تبلیغ دهنده و همین طور کاربران عادی اینستاگرام بسیار اهمیت پیدا کرده است . صفحه‌های فیک می‌توانند در میان فالوورهای یک پیج باشند، برای پیج‌ها کامنت فیک بگذارند و اینگیجمنت فیک ایجاد کنند. همین طور برخی از پیج ها با این صحنه سازی ها سعی در فعال جلوه دادن پیج خود دارند تا از این طریق بتوانند درآمد بیشتری از تبلیغات کسب کنند . البته لازم به ذکر است ، این قبیل عملیات صرفا بزرگ کردن اعداد می باشد و تاثیری در کیفیت یک صفحه نخواهد داشت .

در مواجهه با صفحه‌های فیک می‌شود نکات مشترکی میان آنها پیدا کرد لذا قصد داریم در ادامه شما را با ویژگی های مشترک پیج های فیک آشنا کنیم ، تا همانند متخصصان این زمینه شما نیز قادر باشید با یک بررسی اجمالی پیج های فیک را شناسایی کنید .

روش تشخیص پیج فیک در اینستاگرام

بسیاری از شرکت ها یا کسب و کارها با توجه به میزان بالای استفاده کاربران از شبکه های اجتماعی قصد تبلیغات در اینستاگرام را دارند لذا به دنبال پیج های معتبر می گردند و برای این کار نیاز به تشخیص پیج فیک از یک پیج واقعی می باشد .  در ادامه با روش های تشخیص پیج فیک آشنا می شویم .

1. عدم همخوانی تعداد فالوورها با اینگیجمنت صفحه :

در صورتی که با صفحه ای مواجه هستید که تعداد فالوور های صفحه بالا ست اما تعداد لایک پست ها ، تعداد کامنت ها و تعداد بازدید مربوط به ویدئو ها با تعداد فالور ها همخوانی ندارد می توانید مطمئن باشید که تعداد فالوورها واقعی نیستند .

مثلا اگر تعداد فالوورهای پیجی حدود چهل هزار نفر باشد اما هر پست آن فقط هشتاد لایک دارد، باید به واقعی بودن این عدد شک کرد بنابراین اگر صفحه‌ای بسیار پرفالوور شده اما در هیچ دوره‌ای از فعالیتش نرخ مشارکت خوبی نداشته یا اصلا فعالیت خاصی نکرده، می‌توان تردید کرد که فالوورها خریداری شده‌اند.

البته این روزها با برگزار شدن مسابقات اینستاگرامی با جوایز میلیونی، بعضی از صفحات وجود دارند که با اسپانسر شدن و پرداخت هزینه در مسابقات بزرگ فالوور زیادی جذب کرده‌اند اما در صورتی که مشارکت پایینی داشته باشند تفاوت چندانی با صفحه فیک ندارند. چرا که باز هم نرخ مشارکت پایین و حضور فالوورها بی اثر می باشد .

2.صفحه هایی با تعداد فالوینگ بالا:

راحت ترین راه تشخیص پیج های فیک ، صفحه هایی با تعداد فالووینگ بالا می باشد . بسیاری از صفحات فیک برای این ساخته می‌شوند که به عنوان فالوور یا مشارکت کننده به فروش برسند ، برای همین اغلب این صفحه‌ها علی‌رغم داشتن پست‌های کم، هزاران صفحه را فالو می‌کنند . وجود این صفحه ها در میان فالوورهای یک پیج می تواند نشان دهنده غیر واقعی بودن فالوورهای یک پیج باشد . وجود چند مورد از این نوع صفحات در میان فالوورها نمی‌تواند لزوما به معنی فیک بودن باشد اما تعداد بسیار زیاد چنین صفحاتی در میان فالوورهای یک پیج را می توان فیک بودن پیج مورد نظر تلقی کرد .

3. وجود فالوورها و کامنت‌های خارجی:

سرویس‌های فروش لایک و فالوور دو نوع خدمات به کاربران خود ارائه می دهند . فروش فالوور و لایک ایرانی و خارجی. خدمات ایرانی تعرفه گران‌تری دارند و بسیاری از مشتریان این سرویس‌ها به دلیل قیمت پایین تر ترجیح می‌دهند فالوور خارجی ارزان‌تر بخرند. کاری که تشخیص فیک بودن صفحه‌شان را بسیار راحت می‌کند. زمانی که در این صفحات به لایک‌ها و کامنت‌ها و فالوورها نگاه می‌کنید عده زیادی کاربر خارجی را می‌بینید که مشخص نیست چطور یک پیج ایرانی را دنبال کرده‌اند و به آن واکنش نشان می‌دهند. با توجه به اینکه این فیک‌ها به سرعت قابل تشخیص هستند، کمتر از آنها استفاده می‌شود اما بسیاری از کاربران از این موضوع اطلاع ندارند و به دلیل قیمت پایین‌تر از آنها استفاده می‌کنند.

4.فالوور و فالووینگ بالا بدون پست:

اگر تعداد زیادی صفحه در میان فالوورهای یک پیج دیدید که هزاران فالوور و فالووینگ دارند اما هیچ پستی ندارند، احتمالا پیج مورد نظر واقعی نمی باشد. زیرا معمولا یک کاربر عادی صفحه بدون پست را فالو نخواهد کرد . بسیاری از فروشندگان لایک و فالوور فیک، وقت ندارند تا برای تمام اکانت‌های فیکی که درست کرده‌اند پست منتشر کنند، اما با این اکانت‌ها عده زیادی از مشتریانشان را فالو می‌کنند. از طرف دیگر این ربات‌ها هم همدیگر را فالو می‌کنند تا چندان فیک به نظر نرسند و فالوور هم داشته باشند. اما به دلیل اینکه صاحبان صفحه های فیک تعداد زیادی اکانت فیک را مدیریت می کنند به این نکات کلیدی توجه نمی کنند و فیک بودن صفحه به راحتی قابل تشخیص می باشد .

5.وجود عکس‌های تکراری در صفحه

معمولا پیج های فیک برای اینکه به راحتی تشخیص داده نشوند ، چند عکس یا پست محدود منتشر می کنند . اما به دلیل عدم دقت در انجام این کار معمولا بدون خصوصی کردن صفحه ها اشتباهات آن ها نمایان می شود . دیدن چندین مورد از این صفحات در میان فالوورها یا مشارکت کننده‌های یک پیج می‌تواند به معنی خرید فالوور و لایک باشد. البته بعضی از این پیج‌های فیک هم با داشتن عکس‌های تکراری پرایوت هستند و تشخیص آنها کمی دشوارتر است.اما اگر در میان لایک ها و فالوورهای پیجی با چندین صفحه مواجه شدید که عکس پروفایل یکسانی دارند می توانید به واقعی بودن این صفحه نیز شک کنید.

6.میزان مشارکت (اینگیجمنت) غیر منطقی

تشخیص فیک بودن این پیج ها تا حدی دشوار به نظر می رسد . زیرا سرویس های ارائه دهنده فالوور و لایک فیک با دادن ظاهر منطقی به صفحات فیک ، سعی در مخفی نگه داشتن این قضیه دارند . به طور مثال  از یک بیوی احساسی استفاده می کنند یا یک عکس منطقی به عنوان پروفایل انتخاب می کنند اما قطعا برای تولید محتوا در هزاران صفحه غیر واقعی وقت صرف نمی‌کنند. بنابراین اگر دقت کنید در این صفحه‌ها میزان لایک یا کامنت غیرمنطقی خواهید دید. مثلا یک تصویر معمولی بدون کپشن دارای هزاران لایک می باشد . لذا از آنجایی که سازندگان صفحه های فیک فرصت نمی‌کنند پست‌های ارزشمند برای این همه صفحه تولید کنند با دقت در محتوای ارائه شده در پیج های با لایک یا فالوور بالا می توانید فیک بودن آن ها را تشخیص دهید .

7. استفاده از نام های غیر واقعی:

اگر به فالوورهای برخی از صفحات که به واقعی بودن رقم آن ها شک دارید دقت کنید ، در میان آن ها به صفحاتی برمی خورید که نام کاربری های مجهول و عجیب غریب دارند . علت این است که سازندگان این صفحات به دلیل انبوه صفحاتی که می سازند با مشکل نامگذاری مواجه می شوند . خیلی از این صفحه ها برای نام کاربری فقط از چند عدد استفاده کرده اند که این نام کاربری برای یک شخص واقعی ، عادی نمی باشد . بعضی از سازندگان صفحه های فیک از الگوی مشخصی استفاده می کنند . به طور مثال نام کاربری شامل یک اسم دختر یا پسر و یک عدد 4 رقمی . اگر در میان فالوورها یا لایک کنندگان یک پیجی این الگوها را مشاهده کردید می توانیددرباره فیک بودن دسته خاصی از اکانت‌ها اطمینان داشته باشید .

.:: منتظرتان هستیم ::.

پشتیبانی ما 24 ساعته در خدمت شماست!

در هر کدام از بخش ها و پنل های بوفالو اگر سؤالی داشتید و یا مشکلی داشتید، پشتیبانان شرکت ما در خدمت شما هستند.