پروموت یا پروموشن در اینستاگرام

پروموت یا پروموشن در اینستاگرام

پروموت یا پروموشن در اینستاگرام

همان طور که می دانید الگوریتم اینستاگرام و بسیاری از شبکه های اجتماعی دیگر بر مبنای میزان همه گیر شدن یا وایرال شدن پست ها فعالیت می کند . همین طور با فعال شدن نسخه بیزینسی اینستاگرام ، امکان رشد و معروفیت خیلی از کسب و کار ها فراهم شده است . در واقع اینستاگرام امکان ارتباط با مشتریان را به صورت رایگان و با روش ساده برای کسب و کار ها فراهم کرد و موجب افزایش فروش ، افزایش تعداد مشتری و همین طور برند سازی برای بسیار از مشاغل نو پا شده است . به خاطر همکاری با تعداد قابل توجه ای از صاحبان مشاغل تقریبا در هر بروز رسانی این رسانه اجتماعی ، امکانات قابل توجهی را در اختیار کاربران خود قرار می دهد . پروموشن یا پروموت در اینستاگرام یکی از همین ویژگی ها و امکانات قابل توجه می باشد .

پروموت یا پروموشن اینستاگرام چیست؟

پروموت به معنای ارتقا دادن می باشد اما وقتی در اینستاگرام درباره پروموشن صحبت می کنیم ، در واقع به معنای نشان داده شدن یکی از پست های مورد نظر ما ، به افرادی خارج از دایره دنبال کنندگان ما در ازای پرداخت پول به اینستاگرام می باشد .

اینستاگرام توسط یک سری تنظیمات، پست ما را به کاربرانی که فالوور ما نیستند ، نمایش می دهد و مدت زمان این پروموت ، به میزان خرید ما بستگی دارد . این کار باعث افزایش بازدید از پروفایل ما و همین طور افزایش تعداد فالوورها و افزایش ترافیک خواهد شد . برای کسب و کار ها یا حساب های بیزینسی پروموت ،باعث معرفی برند و آشنایی مخاطبان بیشتر با محصولات خواهد شد .

تفاوت پروموشن با ADS :لازم است بدانید که مفهوم promotion با مفهوم ADS در اینستاگرام فرق می کند .پروموت یا پروموشن اینستاگرام بر روی اکانت های بیزینسی (تجاری) اینستاگرام انجام می شود. از سوی دیگر تبلیغات در اینستاگرام یا ads از طریق add manager در فیسبوک انجام می شود. یعنی برای راه اندازی آن نیاز دارید که به فیسبوک متصل شوید .

تفاوت پست عادی با پست های پروموت شده :از نظر ظاهری پست های پروموت شده هیچ فرقی با پست های معمولی ندارند . کلمه SPONSORED ممکن است در بالای پست شما نمایش داده شود و در پایین عکس پست دکمه CALL TO ACTION قرار دارد که بر اساس محتوای پست ممکن است از مخاطبان دعوت کند تا کاری مانند ثبت نام در سایت ، نصب برنامه ای خاص را انجام دهند یا ممکن است از کاربران بخواهند به جای خاصی بروند . البته براساس الگوریتم اینستاگرام این کار درست نمی باشد زیرا عدم رضایت مخاطبان را در پی داشته است .

دلایل پروموت کردن پست ها در اینستاگرام : مهمترین دلیل برای پروموت کردن پست ها یا استفاده از پست های تبلیغاتی ، بالا بردن میزان engagement  یا تعامل هر حساب کاربری می باشد که با استفاده از روش های مختلفی ، هر پست پروموت شده می تواند به این هدف دست پیدا کند . ممکن است یک پست تبلیغاتی از طریق تعامل با فالوورهای صفحه یک بلاگر یا اینفلوئنسر میزان اینگیجمنت را افزایش دهد و یا یک پست پروموشن از طریق نشان داده شدن یه تعداد زیادی کاربر ، موجب افزایش تعداد فالوور ، لایک ،کامنت و اشتراک گذاری پست شود .

نحوه پروموت کردن یک پست

اگر در اینستاگرام حساب شما یک حساب عادی ست ،ممکن است به عبارت PROMOTION  در پایین برخی از پست های خود برخورد کرده باشید . این عبارت در زیر پست هایی که عملکرد بهتری داشته اند ظاهر می شود و شما عبارتی با مضمون  “این پست از 90 درصد پست های شما بهتر دیده شده، آیا مایل هستیدآن را ارتقا دهید؟” را پایین پست خود مشاهده می کنید . اما در صورتی که حساب کاربری شما بیزینسی باشد برای تمام پست های خود کلمه PROMOTION  را خواهید دید .

در واقع استفاده از ویژگی PROMOTION  بسیار ساده می باشد و هر اکانتی تنها از طریق گوشی همراه خود می تواند از این امکان استفاده کند . برای این کار ابتدا باید حساب کاربری خود را به حالت بیزینسی در آورید .

برای تبدیل اکانت خود به حساب تجاری مراحل زیر را دنبال کنید .

  1. در صفحه ی اصلی پروفایلتان بر روی سه خط بالای صفحه بزنید.
  2. در منو setting  را انتخاب کنید .
  3. سپس در صفحه ی باز شده روی account  بزنید.
  4. در پایین صفحه عبارت switch to business account را ببینید و آن را انتخاب کنید .

نکات لازم برای ساخت پروموشن اینستاگرام

در ادامه بعضی نکاتی که قبل از شروع ساخت پروموشن لازم است بدانیم را بررسی می کنیم .

1. تعیین هدف

از آنجاییکه برای استفاده از پروموشن اینستاگرام هزینه پرداخت می کنید ، بهتر است در ابتدای کار هدف خود را تعیین کنید تا بتوانید به بهترین شکل استفاده از این امکان را مدیریت کنید . در واقع اگر درک درستی از هدف خود در پروموشن اینستاگرام داشته باشید، پست شما موفق تر عمل خواهد کرد . پس در گام نخست بدانید که هر یک از اهداف شما تعیین می کند که به چه نحوی به ارتقای برند شما کمک کند .

برای استفاده از پروموشن اینستاگرام ، سه هدف عمده وجود دارد .

  1. ایجاد ترافیک برای وبسایت
  2. افزایش بازدید از پروفایل اینستاگرام
  3. دیده شدن یا وایرال شدن یک پستتان در اینستاگرام

ایجاد ترافیک برای وبسایت : الگوریتم اینستاگرام افرادی را که مخاطب هدف شما هستند ، با استفاده از پروموشن اینستاگرام ، به سمت وبسایت شما جذب می کند . در حقیقت الگوریتم های اینستاگرام طوری طراحی شده اند که با استفاده از تنظیمات پروموشن، پست مورد نظر شما را به افرادی معرفی می کند که احتمال کلیک کردن توسط آنها بسیار بالا می باشد . برای حساب هایی که به برند سازی مشغول هستند و یا محصولی را برای فروش ارائه می دهند ، این کار به طور مستقیم منجر به فروش محصولات خواهد شد .

افزایش بازدید از پروفایل اینستاگرام : پروموشن اینستاگرام به شما کمک می کند تا افراد بیشتری از پروفایل شما بازدید کنند . در حقیقت ، توسط نتظیماتی که در ابتدای کار توسط شما انجام می شود ، افراد به سمت حساب کاربری شما هدایت می شوند و پروفایل شما توسط افراد زیادی بازدید می شود .

دیده شدن یا وایرال شدن یک پستتان در اینستاگرام : اگر هدف شما از انتخاب پروموشن ، برند سازی باشد ، یعنی بخواهید از این طریق برند خود را به افراد بسیاری نشان دهید و معرفی کنید . اما باید بدانید که تضمینی برای افزایش تعامل یا ENGAGEMENT وجود ندارد  اما این کار باعث آگاهی نسبت به برندتان خواهد شد و با پروموشن می توانید نام برند خود را به گوش افراد زیادی برسانید .

2. انتخاب مخاطبان

اینستاگرام با استفاده از الگوریتم های مختلف تشخیص می دهد که چه کسانی برای پروموشن اینستاگرام شما مناسب تر هستند.در واقع از سه روش این کار را انجام می دهد .

    1.  انتخاب مخاطبان به صورت خودکار
    2. انتخاب مخاطبان بر اساس لوکیشن
    3. انتخاب مخاطبان به صورت دستی

انتخاب مخاطبان به صورت خودکار: در این روش ، اینستاگرام بر اساس فالوورهای شما تشخیص می دهد که چه کسانی برای پروموشن اینستاگرام شما مناسب می باشند یعنی افرادی که در گذشته ، به هر طریقی با صفحه شما تعامل داشته اند یا در ارتباط بوده اند می توانند به عنوان مخاطبین هدف شما انتخاب شوند . با این روش ، شاید نتوانید به میزان قابل توجهی ، کاربر جدید به صفحه خود جذب کنید اما می توانید میزان وفاداری مخاطبین خود در گذشته را بالا ببرید .

انتخاب مخاطبان بر اساس لوکیشن : در این روش مخاطبین شما بر اساس جایی که زندگی می کنند یا لوکیشن آن ها انتخاب می شوند . همین طور می توان بر اساس گزینه هایی مانند سن و جنسیت مخاطبین هدف را انتخاب کرد . اگر قصد داشته باشید یک موضوع یا رویداد مربوط به مکانی خاص را پروموت کنید استفاده از این روش برای شما مناسب می باشد و پست شما به افرادی با موقعیت مکانی مورد نظر شما نمایش داده می شود .

انتخاب مخاطبان به صورت دستی : در این روش انتخاب مخاطبین هدف کاملا به عهده خود شما می باشد و خود شما باید تنظیمات مربوط به مخاطبین هدف را انجام دهید . در واقع شما از این طریق می توانید روی انتخاب مخاطبین خود کنترل داشته باشید . شما قادر خواهید بود مخاطب های هدف پروموشن اینستاگرام خود را بر اساس سن، مکان و موارد دیگر تفکیک کنید .

3.تصمیم درباره هزینه  promote اینستاگرام و دوره ی زمانی

برای تعیین سقف مجاز بودجه برای پروموشن اینستاگرام تنظیمات ساده ای را باید انجام دهید .

روش اول :به ازای پرداخت 10 دلار پست پروموت شده ی شما به مدت یک روز برای مخاطبین هدفی که انتخاب کرده اید نمایش داده می شود. البته بر اساس بودجه می توانید زمان نمایش پست را بیشتر کنید و یا به شکل متفاوت تری این کار را انجام دهید .

روش دوم :روش دیگراینستاگرام برای محاسبه هزینه ، بر اساس پارامتر cpm یا COST PER MILLE یا محاسبه قیمت بر اساس تعامل می باشد . یعنی هزینه پروموت پست شما به ازای هر 1000 ویو یا ایمپرشن محاسبه می شود .

خرید پروموت اینستاگرام و تنظیمات آن

  • به پروفایل اینستاگرام خود بروید.
  • مرحله بعد انتخاب پستی که می خواهید آن را پروموت کنید می باشد .
  •  بر روی عبارت PROMOTE  زیر پست مورد نظر که دکمه ای به رنگ آبیست بزنید. با انتخاب این دکمه شمابه صفحه ی تنظیمات هدایت می شوید .سپس در چند مرحله از شما اطلاعاتی دریافت می شود تا پروموشن شما به انجام برسد. امکان دارد در برخی از اکانت های بیزینسی اینستاگرام این دکمه به صورت boost post برای شما ظاهر شود .
  • دراین مرحله شما باید انتخاب کنید که پست پروموت اینستاگرام شما بازدید کنندگان را به کجا هدایت کند . سه گزینه در این قسمت پیش روی شما قرار دارد  که شامل پروفایل شما، وبسایت شما یا قسمت دایرکت اینستاگرام شما می باشد .
  • شما می توانید با زدن روی عبارت learn about destinations در مورد هر یک از گزینه ها اطلاعات بیشتری کسب کنید.

  • با زدن فلش گوشه ی سمت راست صفحه به مرحله ی بعدی هدایت می شوید .در این مرحله باید روش انتخاب مخاطبین را تعیین کنید و تعیین کنید کاربران به صورت خودکار یا به صورت تنظیمات دستی و یا لوکیشن انتخاب شوند .  گزینه ی دوم که شامل تنظیمات دستیمی باشد این امکان را فراهم می کند  تا مخاطبان را بر اساس اسم، مکان، علایق، سن و جنسیت هدف گذاری کنید. با زدن تیک موجود در گوشه ی تصویر تنظیمات را ذخیره کنید.
  • در این مرحله نوبت به تعیین بودجه و مدت زمان پروموشن اینستاگرام می رسد. شما در این مرحله تعیین می کنید که به ازای هر روز انتشار پروموشن در قالب پست و استوری چه هزینه ای را قرار است پرداخت کنید. به طور تقریبی به شما اعلام می شود که میزان بازدید یا reach مربوط به پست شما بر اساس هزینه و زمان تعیین شده چقدر خواهد بود .

  • این مرحله یعنی صفحه  review در حقیقت ، بخش پرداخت می باشد .کلیه تنظیماتی  را که تا این بخش انجام دادید در این قسمت می توانید ببینید  و در قسمت پایین ، با کلیک روی بخش پرداخت یا payment  وارد صفحه پرداخت می شوید .

  • در این مرحله روش های پرداخت را در صفحه ای مشاهده می کنید . که در ابتدا باید کشور خود و پول رایجتان را انتخاب کنید. البته باید بدانید نام کشور ایران در بین گزینه های انتخابی نمی باشد .
  •   در این مرحله گزینه ی ایجاد پروموشن برای شما فعال می شود و با زدن روی گزینه ی create promotion پروموت اینستاگرام شما برای کنترل حریم خصوصی و خط مشی اینستاگرام ارسال می شود .سپس بعد از 60 دقیقه تبلیغ شما توسط اینستاگرام تایید می شود .
.:: منتظرتان هستیم ::.

پشتیبانی ما 24 ساعته در خدمت شماست!

در هر کدام از بخش ها و پنل های بوفالو اگر سؤالی داشتید و یا مشکلی داشتید، پشتیبانان شرکت ما در خدمت شما هستند.