همه چیز درباره گذاشتن آهنگ در استوری اینستاگرام

همه چیز درباره گذاشتن آهنگ در استوری اینستاگرام

همه چیز درباره گذاشتن آهنگ در استوری اینستاگرام

یکی از پر کاربردترین امکانات جدید اینستاگرام ، گذاشتن آهنگ در قسمت استوری می باشد . امکان قراردادن موزیک در استوری اینستاگرام، قابلیت جذابی است که باعث شد افراد موزیک های مورد علاقه ی خود را با دنبال کنندگانشان به اشتراک بگذارند . هر چه شما به عنوان صاحب یک صفحه بتوانید از ابزارهای روز دنیا استفاده ی مناسب تری داشته باشید، می توانید مخاطبان بیشتری به خود جذب کنید. البته لازم به ذکر است این امکان برای کاربران ایرانی غیر فعال می باشد ولی با انجام برخی کارها می توان از این ویژگی استفاده کرد .

در ادامه به این سوال که چگونه می توانیم در استوری اینستاگرام خود آهنگ اضافه کنیم می پردازیم . برای این کار چند روش وجود دارد که به آن ها اشاره خواهیم کرد . چنانچه قصد ساختن استوری های متفاوت و هیجان انگیز را دارید، اپلیکیشن اینستاگرام خود را به آخرین نسخه بروزرسانی کنید و با ما همراه باشید.

گذاشتن آهنگ در استوری اینستاگرام

معمولا برخی سولات پیرامون گذاشتن آهنگ در استوری مطرح می شود سوالاتی نظیر :

چگونه متن موزیک ها را در استوری اینستاگرام اضافه کنیم؟ چگونه از استیکر موزیک اینستاگرام استفاده کنیم؟بهترین روش برای قرار دادن موزیک در اینستاگرام چیست؟چگونه موزیکی که در استوری شخص دیگری قرار دارد را گوش دهیم؟چگونه به یک ویدئو قبل از بارگذاری آن موزیک اضافه کنیم؟

در ادامه سعی داریم به همه این سوالات پاسخ دهیم .

چگونه از استیکر موزیک اینستاگرام استفاده کنیم

این استیکر قابلیت افزودن آهنگ به استوری را به اینستاگرام اضافه کرد. البته این قابلیت برای همه کاربران اینستاگرام فعال نمی باشد به بیان دیگر اگر از طریق آی پی ایران به اینستاگرام متصل هستید استیکر موزیک اینستاگرام را نمی بینید .

روش استفاده از استیکر موزیک در استوری اینستاگرام

  1. با ضربه زدن روی عکس پروفایل خود که یک علامت + آبی رنگ دارد، می توانید به بخش استوری اینستاگرام بروید و اقدام به گذاشتن استوری کنید .
  2. یک عکس بعنوان پس زمینه ی موزیک از گالری انتخاب کنید.
  3. بر روی آیکون استیکر در بالای صفحه بزنید.
  4. حال در صفحه ی باز شده استیکر موزیک را می بینید .
  5. بعد از انتخاب استیکر لیست موزیک هایی که اینستاگرام در اختیار شما قرار داده ظاهر می شود.
  6. بر روی موزیک مورد نظرتان بزنید. با تنظیماتی که در اختیار شما قرار می گیرد می توانید نحوه نمایش را تغییر دهید. دقت کنید که هر استوری اینستاگرام نهایتا 15 ثانیه است.البته اگر استوری شما شامل چند عکس باشد بدیهی است که می توانید مقدار بیشتری از آهنگ را در استوری خود قرار دهید .
  7.  در گوشه ی بالای صفحه استوری دکمه  done را بزنید . حال استوری شما همراه با اهنگ انتخابی خود را مشاهده خواهید کرد .

 لیست منتخب اینستاگرام: لیست منتخب اینستاگرام شامل موزیک های معروف و دارای لیسانس یا حق کپی رایت می باشد . در حال حاضر امکان افزودن موزیک از گوشی همراه به استوری اینستاگرام وجود ندارد. اما به هر حال موزیک های منتخب اینستاگرام در دسته بندی های مختلفی تحت عناوین mood ، theme و غیره ارائه شده اند.

استیکر موزیک اینستاگرام برای کاربران ایرانی

اگر شما جزو کاربران ایرانی اینستاگرام باشید، استیکر موزیک اینستاگرام برای شما نمایش داده نمی شود. برای فعالسازی آن باید برنامه ی اینستاگرام را حذف کرده و مجددا با اتصال یکی از برنامه های تغییر ای پی آن را دانلود و نصب کنید.در صورتی که استیکر موزیک را در بین استیکر های اینستاگرام خود در بخش استوری ها نمی بینید ، یک راه تست شده برای این کار وجود دارد تا کاربران ایرانی نیز بتوانند از طریق استیکر موزیک به استوری خود آهنگ اضافه کنند .

برای فعالسازی آن لطفا مراحل زیر را دنبال کنید .

  1. اپلیکیشن اینستاگرام موجود روی گوشی همراه خود را حذف یا به اصطلاح (uninstall) کنید .
  2. یکی از اپلیکیشن های تغییر آی پی (vpn) را روشن کرده و با آی پی یکی از کشورهای متداول متصل شوید.
  3. برنامه ی اینستاگرام را مجددا دانلود و نصب کنید.
  4. به حساب کاربری خود وارد شوید.
  5. به بخش استوری بروید و بر آیکون استیکرها بزنید.
  6. استیکر موزیک حالا برای شما فعال می باشد .

 

اضافه کردن شعر آهنگ (lyric) به استوری اینستاگرام

اگر علاقه مندید که همراه با پخش موزیک ، شعر آهنگ نیز در پس زمینه نمایش داده شود باید بدانید این قابلیت نیز در بروزرسانی اینستاگرام به استیکر موزیک اضافه شده است . اگر قصد دارید به استوری خود آهنگ اضافه کنید و از استیکر موزیک استفاده می کنید، چند آیکون در بخش پایینی استوری ظاهر می شود. در صورت موجود بودن متن آهنگ ،  با زدن بر روی آیکون های مربوطه متن شعر در پس زمینه ظاهر می شود . می توانید با استفاده از تنظیمات موجود ، نحوه ی نمایش و استایل دهی متن را تعیین کنید . می توانید در استفاده از استیکر موزیک، متن آهنگ یا کاور موزیک را برای نمایش انتخاب کنید .

 اضافه کردن آهنگ به استوری از طریق برنامه های جانبی

اگر همانند بسیاری از کاربران ایرانی اینستاگرام قابلیت استیکر موزیک برای شما غیر فعال می باشد ، می توانید از برنامه جانبی مانند Inshot استفاده کنید .

برای این کار کافیست با استفاده از برنامه های ویرایش ویدئو اقدام به مونتاژ تصویر یا ویدئوی مورد نظر با آهنگی که در نظر دارید بکنید . بعد از آن می توانید مانند یک استوری عادی، ویدئوی ساخته شده را به اشتراک بگذارید.نکته مثبت این روش این است که قادر خواهید بود آهنگ مورد نظرتان را از گوشی همراه خود انتخاب کنید و این یعنی به لیست منتخب اینستاگرام محدود نمی شوید.

بعد از ساختن ویدئو ی مورد نظر و انتخاب آهنگ بر روی آن، می توانید با مراحل زیر استوری همراه با آهنگ را منتشر کنید .

  1. به بخش استوری اینستاگرام بروید.
  2. ویدئویی که در بند بالا ساخته اید را از گالری خود انتخاب کنید.
  3. می توانید با استیکرهای موجود ویدئویی که حالا در استوری شما قرار گرفته را تزئین کنید . به طور مثال با استفاده از استیکر sound on دوستان شما متوجه خواهند شد که استوری شما ، شامل اهنگ می باشد .
  4. با زدن دکمه ی done استوری خود را منتشر کنید .

استفاده از پلتفرم های پخش موزیک برای اضافه کردن موزیک به استوری

با استفاده از پلتفرم هایی نظیر اسپاتیفای(Spotify)، ساندکلاد(soundCloud) و شازم (shazam) می توانید به استوری های خود در اینستاگرام ، موزیک اضافه کنید . لازم به ذکر است ، برای این کار به داشتن این اپلکیشن ها بر روی گوشی همراه خود نیاز دارید .

1. از طریق اسپاتیفای (Spotify)

ابتدا اسپاتیفای را دانلود و نصب کنید . سپس نیاز به تشکیل یک حساب کاربری خواهید داشت. این حساب کاربری امکانات زیادی دراختیار شما قرار می دهد که می توانید بررسی کنید.

برای اضافه کردن موزیک با این پلتفرم بعد از ورود به برنامه مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. اهنگ مورد نظرتان را انتخاب کنید.
  2. بر روی آیکون مربوطه بزنید و گزینه ی share  یا  اشتراک گذاری را انتخاب کنید.
  3. در منویی که می بینید، استوری اینستاگرام (Instagram Stories) را انتخاب کنید.
  4. سپس به قسمت استوری اینستاگرام هدایت می شوید و موزیک انتخابی شما به همراه کاور موزیک بر روی استوری ظاهر می شود.
  5. می توانید نوشته، استیکر و افکت ها یی را به استوری خود اضافه کنید .
  6. با زدن بر روی Your Story در پایین صفحه استوری شما منتشر خواهد شد .

2. از طریق شازم (Shazam)

برای داشتن این اپلیکیشن شما ابتدا باید به سایت رسمی این برنامه وارد شده و در صفحه نخست همانطور که مشاهده می کنید بر روی دکمه get it now کلیک کنید .

از این طریق می توانید آن را دانلود کرده و استفاده کنید . این اپلیکیشن برای سیستم عامل های ios و اندروید قابل استفاده می باشد. البته لازم به ذکر است که این اپ نیز در استور های معتبر خود سیستم عامل ها برای دانلود موجود می باشد .

حال شما برای شروع کار و قرار دادن موسیقی از طریق این اپلیکیشن باید مراحل زیر را طی کنید :

  1. ابتدا اپلیکیشن شازم را باز کنید .
  2. سپس موسیقی مورد نظر خود را انتخاب کنید و بر روی گزینه more کلیک کرده share را انتخاب کنید.
  3. حال در منوی باز شده بر روی عبارت Instagram Stories کلیک کنید .
  4. موسیقی انتخابی با کاور آن در بخش استوری اینستاگرام شما قرار می گیرد.

 

در اینجا نیز بر طبق روال چنانچه شخصی بخواهد موسیقی کامل را گوش دهد باید از طریق استوری شما وارد اپلیکیشن شازم شده و گوش دهد .

3. از طریق ساند کلود (SoundCloud)

این اپلیکیشن را نیز می توانید هم از طریق سایت معتبر ساند کلود و هم از استور های معتبر خود سیستم عامل های اندروید و ios دانلود کرده و نصب نمایید .

پس از نصب برنامه نیز ابتدا باید یک حساب کاربری در آن ایجاد کنید و بعد شروع به کار نمایید . حال با طی مراحل زیر می توانید در استوری خود موسیقی قرار دهید :

  1. ابتدا برنامه ی ساندکلاد را باز کنید .
  2. موسیقی را که می خواهید به استوری اضافه شود انتخاب کنید.
  3. آیکون share که به صورت پیکان رو به بالاست و در پایین صفحه قرار دارد انتخاب کنید.
  4. در صفحه ای که ظاهر می شود گزینه ی Share To Instagram Stories را انتخاب کنید.
  5. در این مرحله آهنگ و کاور آن به قسمت استوری اینستاگرام شما اضافه شده و برای همه قابل رویت می باشد .

در این لحظه شما با زدن دکمه Your Story که در پایین سمت چپ صفحه قرار دارد عملیات قرار دادن موسیقی در استوری را تکمیل می کنید . چنانچه اشخاص مایل باشند موسیقی را به طور کامل گوش دهند کافیست در زیر نام در بالای استوری کلیک کنند وگزینه Play On SoundCloud را بزنند تا بتوانند وارد ساند کلود شوند .

 

گذاشتن اهنگ در سیستم عامل های اندروید:برای سیستم عامل های اندرویدی این کار از طریق استیکر موزیک اینستاگرام و برنامه هایی نظیر اسپاتیفای و ساندکلاد قابل انجام است. برای استفاده از استیکر موزیک کافیست آن را از بخش استیکر ها انتخاب کنید. بعد از انتخاب موزیک مورد نظر می توانید آن را در استوری خود قرار دهید. در استفاده از اپلیکیشن های جانبی نیز کافیست موزیک مورد نظر در آن برنامه را با گزینه ی SHARE در اینستاگرام به اشتراک بگذارید.

گذاشتن اهنگ در سیستم عامل IOS:برای گوشی هایی با سیستم عامل IOS نیز گذاشتن اهنگ در استوری از طریق استیکر موزیک و اپلیکیشن های شازم و اسپاتیفای فراهم است.روش کار مانند گوشی های اندرویدی خواهد بود.

حال تا اینجا برای شما تمام اپلیکیشن ها و مراحلی را که برای قرار دادن موسیقی در استوری اینستاگرام بود را بررسی کردیم و دیدید که کار بسیار ساده ای بود .

چنانچه می دانید ممکن است بعضی از امکانات این اپلیکیشن ها برای کاربران ایرانی قابل مشاهده و استفاده نباشد که در این صورت تنها راه موجود استفاده از برنامه های تغییر آی پی یا فیلتر شکن ها می باشد .

به هر حال قرار دادن موسیقی در اینستاگرام برای کاربران ایرانی کمی دشوار می باشد زیرا استفاده از استیکرهای موسیقی اینستاگرام در بخش استیکرها قابل مشاهده نمی باشد و متاسفانه هیچ پلتفرمی داخلی موسیقی نیز برای پشتیبانی از این کار موجود نمی باشد .

کاربران عزیز امیدواریم با ارائه راه حل های پیشنهادی توانسته باشیم امکان قرار دادن موزیک در استوری را برای شما عزیزان فراهم آوریم .

.:: منتظرتان هستیم ::.

پشتیبانی ما 24 ساعته در خدمت شماست!

در هر کدام از بخش ها و پنل های بوفالو اگر سؤالی داشتید و یا مشکلی داشتید، پشتیبانان شرکت ما در خدمت شما هستند.