چه کسانی به اکانت اینستاگرام ما دسترسی دارند

چه کسانی به اکانت اینستاگرام ما دسترسی دارند

چه کسانی به اکانت اینستاگرام ما دسترسی دارند

تمامی رسانه های اجتماعی به دلیل دسترسی به اطلاعات شخصی کاربران ، به حفظ امنیت اطلاعات یسیار اهمیت می دهند ، اینستاگرام نیز از این قاعده پیروی می کند و از امنیت بالایی برخوردار است . یکی دیگر از قابلیت های جدید اینستاگرام که به کمک آن می توان فهمید چه کسانی به اکانت اینستاگرام ما دسترسی دارند بخش login activity اینستاگرام است. در این بخش می توان فهمید چه دستگاه هایی و از چه موقعیت های مکانی به اکانت اینستاگرام شما دسترسی داشته اند . اینستاگرام برای اطمینان از این که افراد دیگر به اکانت اینستاگرام ما دسترسی ندارنداین قابلیت را ارائه داده است . همین طور قابلیت login activity اینستاگرام روشی برای تشخیص هک شدن اکانت اینستاگرام شما توسط دیگران است. با استفاده از قابلیت لاگین اکتیویتی اینستاگرام دستگاه های متصل به اکانت اینستاگرام  شناسایی می شوند و ما قادر به حذف آن ها خواهیم بود . لازم به ذکر است به کلیه دستگاه های متصل به اینستاگرام اصطلاحا نشست های فعال گفته می شود .

بررسی دستگاه های متصل به اکانت اینستاگرام

در صورتی که اکانت اینستاگرام شما توسط افراد نا شناس هک شود ، ممکن است از این طریق به اطلاعات اکانت شما دسترسی پیدا کنند . برای اینکه از این موضوع اطمینان حاصل کنید و یا برای قطع ارتباط این افراد با اکانت خودتان ، می توانید از قابلیت login Activity کمک بگیرید . البته برای استفاده از این قابلیت و دسترسی به این گزینه نیاز به روش های تغییر آی پی دارید.

برای تشخیص نشست های فعال اکانت اینستاگرام یا دستگاههای متصل به اکانت اینستاگرام خود مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. ابتدا اپلیکیشن اینستاگرام خود را  بروزرسانی و سپس آن را باز کنید.
  2. به قسمت پروفایل شخصی تان بروید.
  3. دکمه منو را انتخاب کنید .
  4. برای ورود به بخش تنظیمات اینستاگرام گزینه Settings را انتخاب نمایید.
  5. اکنون روی گزینه Security ضربه بزنید.
  6. در پنجره ظاهر شده گزینه login activity را انتخاب کنید . با این کار می توانید موقعیت مکانی و نوع دستگاهی که به اکانت شما متصل شده است را مشاهده نمایید.
  7. اگر در لیست ظاهر شده مشاهده کردید دستگاه غیر مجازی به اکانت شما متصل شده است دکمه سه نقطه کنار آن را لمس کنید و گزینه Log Out را انتخاب نمایید.
  8. پیغامی که ظاهر می شود اعلام می کند دستگاه مورد نظر از لیست دستگاه های متصل به اکانت شما خارج شده است سپس دکمه ok را انتخاب کنید .

جلوگیری از هک شدن اکانت اینستاگرام

برای حفظ امنیت در اینستاگرام ، اقدامات پیشگیرانه ای وجود دارد که با رعایت چند نکته ساده می توانید از هک شدن و یا دسترسی افراد دیگر به اکانت خود جلوگیری کنید .

  1. اینستاگرام به تمام کاربران خود توصیه می کند ، قابلیت تایید دو مرحله ای اینستاگرام را فعال نمایند . این کار راه ورود هکر ها و افراد دیگر به اکانت شما را مسدود می کند .
  2. رمز عبور خود را پس از استفاده از برنامه های آنفالویاب تغییر دهید. وقتی از برنامه های جانبی اینستاگرام که مورد تایید اینستاگرام نیستند مانند ربات ها ، برنامه های آنفالویاب و یا غیره استفاده می کنید و توسط این برنامه ها به اکانت خود وصل می شوید در حقیقت امنیت اکانت خود را به خطر می اندازید . شما پسورد اکانت خود را در این برنامه ها وارد می کنید و در صورت استفاده از برنامه های غیر مجاز امکان هک شدن خود را بالا می برید .
  3. شماره موبایل و ایمیل خود را به اکانت خود اضافه نمایید.
  4. به طور مدام دستگاه های متصل به اکانت خود را از طریق login activity چک کنید. با استفاده از قابلیت لاگین اکتیویتی اینستاگرام دستگاه های متصل به اکانت اینستاگرام  شناسایی می شوند و ما قادر به حذف آن ها خواهیم بود .
  5. از برنامه ها و سایت هایی که اطلاعات اکانت شما را می خواهند استفاده نکنید. زیرا شما پسورد اکانت خود را در این برنامه ها وارد می کنید و وقتی با این برنامه های جانبی که مورد تایید اینستاگرام نیستند به اکانت خود وصل می شوید در حقیقت امنیت اکانت خود را به خطر می اندازید و آن ها به اطلاعات شما دسترسی پیدا می کنند .
  6. در صورتی که از یک گوشی یا کامپیوتر شخص دیگری وارد اکانت خود شدید پس از پایان کار از اکانت خود خارج شوید.
  7. اگر فعالیت های مشکوکی در پیج اینستاگرام خود مشاهده کردید رمز عبور اکانت خود را تغییر دهید.
  8. اگر چندین اکانت اینستاگرام دارید از وارد کردن یک پسورد برای تمام اکانت های خود خودداری کنید. بدترین کار استفاده از یک رمز ولو قوی برای همه اکانت هاست. چرا که به فرض اگر یکی از سایت هایی که در آن عضو هستید دچار نقص امنیتی شود و اطلاعات آن افشا شود، عملا رمز همه اکانتهایتان لو رفته است .

امیدواریم که مطلب پیش رو برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد . شما می توانید در صورت نیاز مطالب مشابه را در بوفالو مطالعه کنید .

.:: منتظرتان هستیم ::.

پشتیبانی ما 24 ساعته در خدمت شماست!

در هر کدام از بخش ها و پنل های بوفالو اگر سؤالی داشتید و یا مشکلی داشتید، پشتیبانان شرکت ما در خدمت شما هستند.