روش های کپشن نویسی در اینستاگرام

روش های کپشن نویسی در اینستاگرام

روش های کپشن نویسی در اینستاگرام

با وجود اینکه اینستاگرام یک شبکه اجتماعی بر مبنای به اشتراک گذاشتن تصاویر می باشد ، با نوشتن یک کپشن مرتبط و با کیفیت ، می توان یک پیام را همراه محتوای تصویری خود انتقال داد.

شما در قسمت کپشن می توانید عکس خود را توضیح دهید ، فالوئر های خود را ترغیب به انجام فعالیتی کنید و یا با اضافه کردن یک مطلب با محتوای طنز مرتبط ، باعث بالا رفتن اشتراک گذاری پست خود شوید .

روش نوشتن کپشن اینستاگرام به صورت حرفه ای

در این مطلب چند نکته برای کمک به بهتر نوشتن کپشن های اینستاگرام شما ارائه خواهیم داد.

1.برای نوشتن کپشن وقت بگذارید

به ایده های مختلفی برای کپشن فکر کنید و شرح مختصری برای کپشن ها داشته باشید .

در الگوریتم جدید اینستاگرام، میزان بازدید پست های شما در فید های فالوورها، بستگی به تعداد لایک ها و کامنت های پست شما دارد. و همچنین به ارتباطی که با پست های کاربران دارید بستگی دارد.

به همین دلیل مهم است که برای ساختن یک کپشن عالی وقت بگذارید تا فالوورها را برای شما نگه دارد. در مطالبی که با فالورهای خود به اشتراک می‌گذارید، کاری کنید که فالوورهای شما به اندازه کافی لذت ببرند. و آنها را تشویق کنید که با محتوای شما تعامل داشته باشند. لذا فقط به چند کلمه یا شکلک بسنده نکنید و سعی کنید مخاطبانتان را با موضوع درگیر کنید .

2. اندازه کپشن

با وجود اینکه یک کپشن می تواند شامل 2200 کاراکتر باشد ، اما باید بدانید که کپشن ها بعد از سه تا چهار خط، فیدهای کاربران را قطع می کنند .

البته این به این معنی نیست که شما باید کپشن اینستاگرام خود را بیش از حد کوتاه بنویسید تا کاربران کلیه مطالب شما را بدون اینکه روی کلمه “more” یا “بیشتر” کلیک کنند بخوانند . راه حل این است که ابتدا کپشن های خود را با محتواهای مهم یا متن دعوت به اقدام یا calls-to-action بنویسید .همچنین می توانید از @ برای گفتن مطالب ، یا اطلاعات اضافی در پایان استفاده کنید.

3. call to action یا دعوت به اقدام

بهترین روش برای بالا بردن اشتراک گذاری پست ها دراینستاگرام ، استفاده از نوعی اقدام به دعوت یا call to action در کپشن ها می باشد .

این به این معنی است که از افعال عملی (action) استفاده کنند تا مخاطبان را ترغیب به انجام کاری کنند، به جای اینکه به بدون انجام هیچ کاری فقط اسکرول کنند .

با توجه به اینکه در توییتر افعال نسبت به اسم ها و صفت ها ، موجب اشتراک های بیشتری می شود . این موضوع برای اینستاگرام نیز صدق می کند .

به طور مثال استفاده از عبارت های ” اگر این موضوع برایتان جالب است دابل کلیک کنید” یا ” استوری خود را در کامنت ها به اشتراک بگذارید.” در کپشن موجب بالا بردن مشارکت مخاطبان و یک call to action می شود .

برای دعوت به اقدام از چند راه ساده می توانید استفاده کنید .

  • از مخاطبان خود یک سوال بپرسید : این کار باعث تشویق مخاطبان و اشتراک گذاری تجربیات آنها می شود و برای اینکه ارتباطات را بیشتر کنید و از فالوورهای خود بیشتر لذت ببرید، به پاسخ کاربران جواب دهید تا شبیه به یک مکالمه شود.
  • هدایت کردن مردم به اینکه bio  شما را لینک کنند :  از آنجای که URLهای قابل کلیک فقط در جعبه تنهای “website” در bio مجاز هستند ، پروفایل های اینستاگرام بهینه سازی شده، URL مربوط آخرین مطالب وبلاگ و فیلم های یوتیوپ، محصولات، یا پیشنهادات که به آنها اشاره می شود را به روز می کند، و سپس به لینک در کپشن های اینستاگرام آنها اشاره می کند. بهتر است از لینک های کوتاه شده استفاده کنید که شامل کدهای ردیابی UTM است،در نتیجه این کارمی توانید ببینید که چقدر ترافیک به صفحه اینستاگرام شما آمده است.
  • دعوت به تگ کردن : از فالوورهای خود بخواهید تا پست های شما را با دوستان خود به اشتراک بگذارند. و این کار را با دعوت آنها برای تگ دوستان خود انجام دهند و سعی کنید از یک روش هوشمندانه برای این کار استفاده کنید .
  • دعوت به مسایقه: برای این کار می توانید از مخاطبان خود بخواهید تابرای شرکت در مسابقه یک پست مرتبط با موضوع بگذارند و با استفاده ازیک hashtag شما را در caption تگ کنند . با در نظر گرفتن یک سری قوانین و برگزاری این نوع مسابقات ، مخاطبان خود را درگیر خواهید کرد .

4. استفاده از هشتک ها

Hashtag ها برای ارتباط کاربران عالی هستند و گفتگوهای کاربران مختلف را به یک جریان متصل می کند. تا زمانی که حساب شما عمومی است، هر کسی که برای این hashtag ها جستجو می کند ممکن است پست اینستاگرام شما را پیدا کند و افرادی که در مورد موضوع مشترک، علاقمندی ها، اتفاقات، برند ها و چیزهای دیگر صحبت می کنند را به هم متصل می کند .

البته استفاده از این قابلیت نیازمند رعایت برخی موارد می باشد . به طور مثال نباید بیش از اندازه از هشتک ها استفاده کرد . استفاده از هشتگ های زیاد باعث بی توجهی مخاطبان به هشتگ های شما می‌شود . هشتگ های خود را به ۳ یا ۴ مورد مهم و اصلی محدود کنید. و به یاد داشته باشید، اگر هشتگی غیرضروری است، مجبور نیستید از آن استفاده کنید.

همین طور از هشتگ ها در پایان کپشن خود استفاده کنید . به این ترتیب، بخشی از کپشن اینستاگرام شما که بیشتر برای اشخاص جذاب تر است در ابتدا خواهد آمد و در نتیجه کپشن شما بیشتر کاربر پسند خواهد بود .

5. از یک لحن شاد استفاده کنید

پست های اینستاگرامی که لحن شاد داشته باشند و سرگرم کننده باشند و بیشتر جنبه های انسانی و عمومی را نشان دهند، جذاب تر و موفق تر خواهند بود.

همین طور بهتر است از ایموجی یا شکلک درکپشن خود استفاده کنید .بسیاری از برند ها  ، حتی برند های خیلی جدی هم از این ایموجی ها در کپشن اینستاگرام خود استفاده می کنند.

روش های مختلف زیادی برای استفاده از شکلک ها در پست های شما وجود دارد. برای مثال، شما می توانید از آنها در ابتدای پست استفاده کنید تا بیشتر در معرض نمایش باشند .

6. رسانه های اجتماعی دیگر خود را معرفی کنید

شما می‌توانید از کپشن اینستاگرام خود به طور متقابل برای معرفی حساب های رسانه های اجتماعی خود استفاده کنید و به فالوورهای خود اطلاع دهید تا رسانه های اجتماعی دیگر شما را دنبال کنند. این راهکار باعث می‌شود فالوورهای اینستاگرام شما،تبدیل به فالوورهای توییتر شما، طرفداران فیس بوک شما و یا مخاطبان Snapchat شما شوند.

.:: منتظرتان هستیم ::.

پشتیبانی ما 24 ساعته در خدمت شماست!

در هر کدام از بخش ها و پنل های بوفالو اگر سؤالی داشتید و یا مشکلی داشتید، پشتیبانان شرکت ما در خدمت شما هستند.