بررسی چند مشکل در اینستاگرام و راه حل آن ها

بررسی چند مشکل در اینستاگرام و راه حل آن ها

بررسی چند مشکل در اینستاگرام و راه حل آن ها

با وجود اینکه الگوریتم های اینستاگرام دائما در حال تغییر و به روز رسانی می باشند و این رسانه اجتماعی همیشه سعی کرده محیط خود را پویا تر ،کاربر پسند تر و جذاب تر کند اما گاهی همراه با تغییرات ، یک سری مشکلات برای کاربران در هنگام استفاده پیش می آید . در ادامه این مقاله سعی کردیم به بررسی برخی از مشکلات رایج که بعضی کاربران هنگام فعالیت در اینستاگرام داشته اند بپردازیم و همین طور در صورت امکان راه حل هایی را برای برطرف ساختن آن ها ارائه دهیم .

1. هنگ کردن برنامه اینستاگرام در هنگام آپلود عکس یا پست گذاشتن

امکان دارد که با این مشکل مواجه شده باشید که هنگام آپلود عکس یا پست گذاشتن ، به شما اجازه گذاشتن پست داده نشود و برنامه اینستاگرام شما هنگ کند . این مشکل اصطلاحا کرش شدن (crash)  نام دارد . راه حل این مشکل این است که باید به قسمت تنظیمات گوشی خود بروید ، سپس به قسمت Aplication رفته و روی گزینه Manage Aplication کلیک کنید . برنامه اینستاگرام را انتخاب کنید و گزینه Force stop را انتخاب کنید . با انتخاب این گزینه برنامه اینستاگرام بسته خواهد شد و از حالت هنگ خارج می شود .

2. غیرفعال شدن یا مسدود شدن اکانت اینستاگرام

یکی از مشکلات جدید اینستاگرام مسدود شدن یا غیر فعال شدن برخی از پیج ها می باشد که موجب نگرانی کاربران این رسانه اجتماعی شده است . لازم به ذکر است معمولا پیج هایی در اینستاگرام غیرفعال می شوند که قوانین اینستاگرام را رعایت نکرده باشند . در صورتی که هنگام ورود به اینستاگرام متوجه می شوید که اثری از پیج شما در آن وجود ندارد ، نشان دهنده این می باشد که پیج شما مسدود شده است و دیگر به آن دسترسی نخواهید داشت . برای جلوگیری از این اتفاق باید طبق قوانین اینستاگرام عمل کنید . در صورت بروز این مشکل شما باید به تیم پشتیبانی اینستاگرام یک ایمیل ارسال کنید تا پیج شما را از این حالت خارج کنند .

3. لاگین نشدن به اکانت اینستاگرام

این مشکل جزو متداول ترین مشکلات اینستاگرام می باشد که تعداد زیادی از کاربران با آن مواجه می شوند . این مشکل زمانی ایجاد می شود که برنامه اینستاگرام قادر نیست با سرور اصلی اینستاگرام ارتباط برقرار کند و پیغام زیر برای کاربران نمایش داده می شود .

sorry ,we could not connect to our login server . Please confirm you have an internet connection and try again in a moment  

در صورت مشاهده این خطا ابتدا باید اینترنت گوشی خود را بررسی کنید . در صورت قطع و وصل شدن مداوم اینترنت و یا ضعیف بودن سرعت اینترنت نیز با این مشکل مواجه خواهید شد . در صورت بروز این مشکل بهتر است مدت زمانی را برای برطرف شدن این مشکل صبر کنید و در زمان دیگری برای اتصال به پیج خود تلاش کنید .

4. عدم باز شدن اینستاگرام

گاهی اوقات کاربران گوشی های اندرویدی با این مشکل مواجه می شوند که اینستاگرام در گوشی آن ها باز نمی شود و یا بعد از باز شدن متوقف می شود . برای رفع این مشکل باید حافظه کش (cache ) یا داده( data) مربوط به اینستاگرامتان را clear data کنید . برای این کار باید در گزینه اینستاگرام در بخش Aplication  را انتخاب و گزینه claer cache را انتخاب کنید . با انتخاب این گزینه کلیه اطلاعات ذخیره شده در اینستاگرام شما حذف می شود . در بیشتر مواقع با انجام این کار مشکل شما حل خواهد شد اما در غیر این صورت باید کل برنامه اینستاگرام خود را حذف کرده و مجددا این برنامه را دانلود و نصب کنید .

5. عدم بارگذاری تصاویر در پیج اینستاگرام

زمانی که پیغام  ” could not refresh feed ” را دریافت می کنید یعنی در حال حاضر امکان بارگذاری تصاویر برای شما امکان پذیر نمی باشد. زمانی که اینترنت شما از سرعت خوبی برخوردار نیست و کند است و یا زمانی که میزان استفاده از اینستاگرام بسیار بالاست و سرور های اینستاگرام قادر به پاسخگویی به تمام درخواست ها نیستند با این مشکل مواجه خواهید شد . معمولا این مشکل با برطرف شدن مشکل اینترنت حل خواهد شد لذا در صورت بروز این مشکل حتما در ابتدا از اتصال اینترنت خود مطمئن شوید. در غیر این صورت با بعد از صرف مدت زمان کوتاهی مجددا امتحان کنید تا سرور ها درخواست شما را پاسخویی کنند .

6. دریافت پیام اخطار هنگام کامنت گذاشتن

هر موقع با این مشکل مواجه شدید که اینستاگرام از گذاشتن کامنت شما جلوگیری می کند بهتر است برنامه اینستاگرام خود را به روز رسانی کنید . اما اگر به تازگی این برنامه را به روز رسانی کرده اید ولی هنوز این مشکل را دارید به دلایل زیر می تواند باشد :

  • کامنت شما تکراری ست و زیر دیگر پست ها از همین کامنت استفاده کرده اید .
  • کامنت شما حاوی بیش از 5 منشن است .
  • کامنت شما حاوی بیش از 30 هشتک می باشد و به همین دلیل اینستاگرام جلوی کامنت شما را می گیرد .
  • با مشکل قطع و وصل اینترنت مواجه هستید .

در صورت رعایت موارد فوق مشکل شما برطرف خواهد شد .

7. کامنت پست شما پاک نمی شود

ممکن است بعد از انتشار یک پست با کامنت های غیر مرتبط و یا غیر اخلاقی مواجه شوید و تصمیم بگیرید کامنت مربوطه را پاک کنید اما اینستاگرام این امکان را برای شما فراهم نمی کند و نمی توانید این کامنت را حذف کنید . در صورت بروز این مشکل ابتدا به طور دستی کامنت مورد نظر را پاک کنید سپس به قسمت کش Cache اینستاگرام بروید و حافظه cache این برنامه را پاک کنید .

8. با مشکل shadowban  یا تحریم سایه مواجه شده اید

shadowban یک نوع تحریم یا جریمه در اینستاگرام تلقی می شود که ممکن است به دلایل مختلفی با آن مواجه شوید . در صورت بروز این مشکل پیج شما به گونه ای غیر فعال می شود مه محتویات صفحه شما برای دیگر کاربران نمایش داده نمی شود . همین طور در قسمت Home و Explore اینستاگرام نیز محتوای شما نشان داده نمی شود و فقط کاربرانی که شما را فالو می کنند می توانند محتویات صفحه شما را ببینند اما مشکل این جاست که کسی نمی تواند شما را پیدا کند و در نتیجه فالو کند و فقط سایه ای از پیج شما در اینستاگرام وجود دارد .

ممکن است پیج شما برای مدتی با این مشکل مواجه بوده اما شما از انن بی خبر باشید . در صورت پایین آمدن تعداد لایک ها ، ویو های استوری و یا کامنت می توانید به داشتن این مشکل در حساب خود شک کنید .

می توانید با انتشار یک عکس در اینستاگرام حاوی هشتک مخصوصی از این موضوع مطمئن شوید . از دوستان خود بخواهید همان هشتک را سرچ کنند . اگر نتوانستند پیج شما را ببیند به معنی shadowban  شدن شما می باشد .

علت های shadowban  شدن پیج اینستاگرام

  1. استفاده از ربات های اینستاگرامی : با توجه به الگوریتم جدید اینستاگرام ، در صورت استفاده از ربات های اینستاگرام پیج شما به عنوان یک صفحه بی کیفیت و اسپم شناسایی می شود . در صورت استفاده از این ربات ها در پیج خود سریعا ارتباط آن ها را با پیج خود و دسترسی آن ها را به حساب کاربری خود قطع کنید .
  2. فالو یا آنفالو کردن بیش از حد صفحه های دیگر : هر عملکردی که به صورت عجیب و غریب و دور از منطق و به تعداد دفعات بسیار زیاد انجام شود ، طبق الگوریتم جدید اینستاگرام به عنوان ربات شناسایی می شود و موجب ارسال سیگنال بد به اینستاگرام شده و  احتمال  shadowban  شدن را بالا خواهد برد . به طور مثال فالو یا آنفالو کردن بیش از 50 پیج در یک ساعت یا شرکت کردن پی در پی در مسابقات اینستاگرامی .
  3. استفاده بیش از حد از هشتک ها در پست ها و کامنت ها : استفاده بی رویه از هشتک های عمومی و محبوب باعث پایین آمدن امتیاز پیج شما می شود و جزو موارد نامناسب تلقی شده و منجر به  shadowban  خواهد شد . لذا بهتر است به جای استفاده از هشتک های عمومی از هشتک های خاص تر و مرتبط با پست استفاده کنید و در صورت استفاده در پست های قبلی خود نیز سریعا اقدام به پاک کردن آن ها بکنید .

بهتر است با مطالعه دقیق قوانین و مقررات اینستاگرام از بروز این مشکل جلوگیری کنید اما در صورت مواجه شدن با shadowban ، برای حل این مشکل بهتر است بدانید ک زمان دقیقی برای رفع این مشکل وجود ندارد و امکان دارد بین چند روز تا چندین ماه پیج شما را درگیر کند . در این مدت به پیج خود استراحت دهید تا از این مشکل خارج شود .

9. امکان فالو کردن پیج جدید برای شما وجود ندارد

به دلیل جلوگیری از فعالیت ربات ها در این برنامه ، اینستاگرام اجازه فالو کردن بیش از 7500 صفحه جدید را به پیج ها نمی دهد . هرگاه با خطای” you cant follow any more people ”  مواجه شدید باید بدانید که این برنامه اجازه فالو کردن صفحه های بیشتر را برای شما مسدود کرده است . اگر واقعا به دنبال فالو کردن بیشتر هستید می توانید با آنفالو کردن صفحاتی که تعامل خاصی با آن ها ندارید این امکام را مجددا برای پیجتان فعال کنید .

Action Block .10

در صورت دریافت پیغام “you are Action Blocked ”  صفحه شما Action Block  شده است .

اگر فعالیت یک صفحه در این اپلیکیشن شبیه به اسپم تلقی شود، این برنامه به فعالیت صفحه مورد نظر حساس می شود . به طور مثال در صورت انتشار اطلاعات غیر مفید و یا مزاحمت برای صفحات دیگر ، اینستاگرام متوجه فعالیت نادرست می شود و  صفحه مربوطه را یک پیج فیک تلقی می کند و اقدام به جریمه پیج از طریق انجام هرگونه فعالیتی در این اپلیکیشن مانند لایک کردن ، کامنت گذاشتن و یا فالو کردن دیگر صفحات خواهد کرد . همین طور امکان فالو کردن و انتشار پست برای صفحه مورد نظر نیز بسته خواهد شد .

مشکل کار اینجاست که دلیل  Action Block شدن به کاربر اطلاع داده نمی شود و همین طور قبل از اقدام به Action Block کاربران اخطاری از اینستاگرام دریافت نمی کنند .

دلایل بلاک شدن پیج

  1.  پیج بدون محتوا :اگر پیجی در اینستاگرام ایجاد کرده اید اما هیچ پستی در آن منتشر نکرده اید ، پیج شما از طرف اینستاگرام ممکن است پیج فیک یا اسپم تلقی شود . بهتر است صفحه شما حداقل دارای 10 پست باشد . اگر تا کنون اقدام به این کار نکرده اید بهتر است از انجام فعالیت زیاد به صورت ناگهانی پرهیز کنید . یعنی اگر پیج شما پستی ندارد از انتشار چندین مطلب به طور ناگهانی خودداری کنید و این کار را به مرور انجام دهید . همین طور اگر هنوز اطلاعات پیج خود را تکمیل نکرده اید و یا پروفایل شما فاقد عکس می باشد ممکن است از سوی اینستاگرام پیج فیک تلقی شوید . پس هر چه سریع تر اقدام به تکمبل اطلاعات پروفایل خود کنید .
  2. منشن کردن افراد زیاد : بهتر است در کپشن ها  و کامنت ها افرادی که فالوور شما نیستند را منشن نکنید .اگر می خواهید پیج شما ایمن بماند از منشن کردن تعداد زیاد پیج ها خودداری کنید .
  3. استفاده از ربات های اینستاگرام : استفاده از ربات های اینستاگرامی به ویژه آن هایی که فعالیت های اسپم گونه انجام می دهند موجب بلاک شدن پیج اینستاگرام می شود . درست است که این ربات ها برای راحت تر کردن فعالیت در اینستاگرام طراحی شده اند اما استفاده از آن ها خلاف قوانین و مقررات اینستاگرام می باشد لذا در استفاده از آن ها دقت لازم را انجام دهید . در صورت اسنفاده باید فعالیت ربات محدود باشد و در ساعات متعددی به صورت خودکار یا دستی خاموش شود .

حل مشکل Action Block

در صورت مواجه شدن با این مشکل ، بین 3 تا 4 هفته طول می کشد تا پیج شما از حالت بلاک بودن خارج شود . با استفاده از چند راهکار که در ادامه به آن ها اشاره می کنید می توانید روند خارج شدن پیج از حالت بلاک را سریع تر کنید .

  1. می توانید برای اینستاگرام یک درخواست ارسال کنید . به قسمت Tell us  بروید و این مشکل را با پشتیبان های اینستاگرام مطرح کنید . بعد از این کار طبق درخواست اینستاگرام ایمیل خود را وارد می کنید و سپس عکس شخصی خود را ارسال می کنید تا اینستاگرام مطمئن شود شما یک کاربر واقعی هستید . پشتیبان های اینستاگرام بعد از چند روز اکانت شما را فعال خواهد کرد .
  2. در قسمت تنظیمات اینستاگرام خود به بخش setting  یا  options  بروید . گزینه  Report a problem  را پیدا کنید و  روی گزینه  somthing isnot working کلیک کرده و مشکل بلاک شدن خود را مطرح کنید و در آخر  send  کنید .
  3. اپلیکیشن اینستاگرام خود را مجددا نصب کنید .
  4. اطلاعات بایوی خود را کامل کنید .
  5. در آخر بهتر است مدت زمان ذکر شده را برای حل طبیعی این مشکل منتظر بمانید .
.:: منتظرتان هستیم ::.

پشتیبانی ما 24 ساعته در خدمت شماست!

در هر کدام از بخش ها و پنل های بوفالو اگر سؤالی داشتید و یا مشکلی داشتید، پشتیبانان شرکت ما در خدمت شما هستند.