تهیه نسخه پشتیبان از اطلاعات اینستاگرام

تهیه نسخه پشتیبان از اطلاعات اینستاگرام

تهیه نسخه پشتیبان از اطلاعات اینستاگرام

از دست ندادن اطلاعات ذخیره شده به صورت اتفاقی یکی از دغدغه های اصلی هر کاربری همین طور کاربران رسانه های اجتماعی نظیر اینستاگرام می باشد . تهیه نسخه پشتیبان از اطلاعات، بسیار ضروری است. در اپلیکیشن اینستاگرام هم اهمیت دادن به این موضوع ضروری می باشد . اگر بنا به دلایلی اکانت اینستاگرام شما دچار مشکل شده باشد و یا اینکه بخواهید اکانت قبلی اینستاگرام خود را حذف کنید و یک اکانت اینستاگرام جدید برای خود بسازید همین طور نیاز دارید اطلاعات اکانت خود را داشته باشید. در چنین شرایطی پشتیبان گیری از اینستاگرام اهمیت پیدا می کند. حال سوال اکثر کاربران این است که چگونه از اینستاگرام بک آپ بگیریم؟ خوشبختانه در نسخه های اخیر اینستاگرام این امکان وجود دارد تا از اطلاعات اکانت خود نظیر عکس ها، ویدیوها، کامنت ها و… نسخه پشتیبان تهیه نمایید ، همین طور توسعه دهندگان اینستاگرام هم برای این کار گزینه هایی را پیش روی کاربران قرار داده اند  و کاربران با استفاده از این ابزارها می توانند به راحتی از اینستاگرام خود بک اپ بگیرند.

تهیه نسخه پشتیبان از اینستاگرام

اینستاگرام برای حفظ اطلاعات کاربران خود ، یک ابزار بک آپ گیری ارائه داده است و به تازگی قابلیتی به لیست قابلیت های اینستاگرام افزوده شده است که امکان تهیه نسخه پشتیبان یا همان بک آپ گیری از اطلاعات اکانت را برای کاربران فراهم کرده است .

در واقع قابلیت  Download your Data به کاربران این امکان را می دهد که اطلاعات اکانت خود نظیر عکس ها، ویدیوها، کامنت ها، پیام ها، استوری های هایلات شده و … را به ایمیل خود ارسال کنند تا در مواقع لازم بتوانند به آنها دسترسی داشته باشند. بنابراین در صورت هک شدن اکانت اینستاگرام نگران از دست رفتن اطلاعات اکانت خود نخواهید بود.

برای پشتیبان گیری از اطلاعات اینستاگرام مراحل زیر را دنبال کنید .

  •  برای شروع دانلود اطلاعات اینستاگرام ، شما باید از طریق یک مرورگر وب به اکانت اینستاگرام خود وارد شوید. شما نمی توانید اطلاعات خود را از طریق تلفن همراه دانلود کنید .
  • روی پروفایل خود کلیک کنید و سپس روی “Edit Profile” کلیک کنید و Privacy and Security را انتخاب کنید.
  • در صفحه بعد به پایین بروید و لینک «Request Download» را در بخش Data Download انتخاب کنید.

  • در مرحله بعد پسورد ورود به اکانت خود را در کادر متنی نمایش داده شده وارد نمایید.
  • در صفحه ظاهر شده پیغامی نمایش داده شده مبنی بر اینکه ما می خواهیم برای شما ایملیی حاوی یک فایل با عکس ها، کامنت ها، اطلاعات پروفایل و… را ارسال کنیم. جمع آوری و ارسال این اطلاعات ممکن است بیشتر از 48 ساعت طول بکشد. البته مدت زمان گفته شده تقریبی است و بسته به حجم اطلاعات اکانت شما می تواند متغیر باشد. پس برای بکاپ گیری گزینه Request Download را لمس نمایید.

اپلیکشن فایلی حاوی اطلاعات بکاپ اینستاگرام را به ایمیلی که در زمان ساخت اکانت اینستاگرام خود وارد کرده اید ارسال می کند. پس از دریافت اطلاعیه بکاپ گیری در صندوق ورودی ایمیل خود، دکمه download data را لمس نمایید این ایمیل از اینستاگرام همراه یک لینک برای دانلود اطلاعات برای شما فرستاده می شود. باز هم باید وارد حساب کاربری خود در صفحه اینستاگرام شوید. هم اکنون می توانید آرشیو تمام اطلاعات خود را دانلود کنید. این آرشیو یک یا چند لینک از فایلهای ZIP است که حاوی اطلاعات شما هستند. تعداد فایل هایی که در اختیارتان قرار می گیرید بسته به میزان محتوایی که در طول این سال ها به سرویس اینستاگرام ارسال کرده اید متفاوت خواهد بود.

اطلاعات تمام جستجوهای شما، پست هایی که لایک کرده اید، کامنت هایی که گذاشته اید، پیام هایی که در دایرکت ارسال کرده اید و… در فایل های با فرمت json ذخیره شده و شما می توانید به این اطلاعات دسترسی داشته باشید.

اگر چندین اکانت اینستاگرام دارید که بین آنها سوئیچ می کنید عمل بکاپ گیری اینستاگرام روی اکانتی که در حال حاضر فعال است انجام می شود و برای بکاپ گیری از سایر اکانت های خود لازم است مراحل گفته شده را برای تک تک اکانت ها انجام دهید.

تهیه نسخه پشتیبان از اینستاگرام با استفاده از برنامه های جانبی

1.بک آپ از اینستاگرام با برنامه Instaport

این سایت یک ابزار آنلاین برای بکاپ گیری از اینستاگرام می باشد لذا برای پشتیبان گیری از اطلاعات خود در اینستاگرام می توانید از این برنامه کاربردی استفاده کتید . برای کار با این برنامه مراحل زیر را دنبال کنید .

  1. در ابتدا به آدرس Instaport مراجعه کنید .
  2. یوزرنیم و یا آدرس اینترنتی پیج اینستاگرام خود را وارد کنید.
  3. بر روی دکمه CONTINUE کلیک کنید تا بکاپ گیری و تهیه نسخه پشتیبان آغاز شود.
  4. در یک صفحه تمام عکس های شما قابل مشاهده خواهد بود که شما می توانید برخی و یا تمام آن را در یک فایل فشرده دانلود کنید. مدت زمان لازم برای این کار با توجه به تعداد ویدئو ها و عکس هایی که دارید متفاوت خواهد بود .

2.پشتیبان گیری اینستاگرام با برنامه idrive

با استفاده از Idrive و دیگر برنامه های ابری شما می توانید از اطلاعات خود مانند ، شماره ها ، عکس ها، اطلاعات صفحه اینستاگرام و … نسخه پشتیبان تهیه کنید . اگر شما هم از idrive استفاده می کنید به راحتی می توانید با استفاده از این روش از عکس و ویدئو های اینستاگرام خود پشتیبان بگیرید.

3.تهیه نسخه پشتیبان از اینستاگرام با IFTTT

استفاده از وب سایت IFTTT روش دیگری برای تهیه نسخه پشتیبان از اینستاگرام می باشد . این سایت یک برنامه کاربردی است که برنامه های مختلف را به یکدیگر متصل می کند. نحوه بک آپ گرفتن از اینستاگرام با سایت IFTTT بسیار ساده و آسان است  .

برای تهیه پشتیبان از اینستاگرام خود از طریق این برنامه مراحل زیر را دنبال کنید .

  1. ابتدا با وارد کردن ایمیل خود و یک پسورد باید در این سایت ثبت نام کنید. علاوه بر آن می توانید مستقیما با استفاده از gmail و facebook خود مستقیما وارد این سایت شوید.
  2. بعد از ثبت نام به سایت IFTTT بروید و بر روی کانکت کلیک کنید .
  3. بعد از متصل شدن به اکانت اینستاگرام خود توسط این برنامه کارهای متفاوتی مانند بک آپ گرفتن از محتویات خود را در این سایت انجام دهید.
  4. عکس ها و ویدئو های خود را در drop box یا google drive و سایر فضاهای ابری ذخیره کنید.
  5. در گام بعدی نیز می توانید به این فضاهای ابری رفته و محتویات صفحات اینستاگرام خود را در کامپیوتر ذخیره کنید.

به امید اینکه مطلب پیش رو در بوفالو برای شما مفید واقع شده باشد .

.:: منتظرتان هستیم ::.

پشتیبانی ما 24 ساعته در خدمت شماست!

در هر کدام از بخش ها و پنل های بوفالو اگر سؤالی داشتید و یا مشکلی داشتید، پشتیبانان شرکت ما در خدمت شما هستند.