چطور از اینستاگرام برای کسب و کار خود استفاده کنیم؟

چطور از اینستاگرام برای کسب و کار خود استفاده کنیم؟

چطور از اینستاگرام برای کسب و کار خود استفاده کنیم؟

اینستاگرام با پایگاه کاربری فعال و در حال رشد، خود را به عنوان یک جزء اصلی بازاریابی اجتماعی به جای یک رسانه موقتی و گذرا به اثبات رسانیده است .

یکی از ویژگی های اصلی اینستاگرام این است که این پلتفرم برای هیچ برند خاصی رزرو نشده است و هر کسب و کاری در هر زمینه ای قادر خواهد از این پلتفرم به منظور معرفی و بازاریابی خدمات و یا محصولات خود استفاده کند .

با وجود تغییراتی که در اینستاگرام به وجود آمده است جذب مشتری و کسب درآمد از این پلتفرم آسان تر نیز شده است .

نحوه استفاده شما از اینستاگرام و موضوعاتی از قبیل اینکه چه پست هایی در اینستاگرام منتشر کنید ؟ چه کسانی قرار است پست های شما را ببینید ؟یا چه میزان لایک دریافت می کنید ، به استراتژی های شما بستگی خواهد داشت . اما برای شروع کار در این پلتفرم به صورت حرفه ای و به منظور بازاریابی اینستاگرامی ، رعایت کردن چند نکته که در ادامه به آن ها می پردازیم حائز اهمیت می باشد .

1.تنظیم دقیق پروفایل

به این نکته توجه کنید ، تا زمانی که پروفایل خود را به طور کامل پر نکنید، نمی توانید در اینستاگرام کار خاصی انجام دهید . یک روش منحصر به فرد برای پر کردن پروفایل به بهترین شکل وجود ندارد اما رعایت کردن برخی نکات پروفایل شما را حرفه ای تر نمایش خواهد داد.

1. عکس پروفایل :

بهتر است از آرم شرکت خود به عنوان تصویر پروفایل استفاده کنید . انجام این کار باعث می شود که کاربران نام تجاری شما را به آسانی پیدا کنند .

2. نام صفحه کاربری :

اسمی که دربرگیرنده هویت کسب و کار شما می باشد را به عنوان نام صفحه کاربری خود انتخاب کنید .

3. نام کاربری :

نام کاربری شما بهتر است همان نام تجاری کسب و کار شما باشد . باید بدانید که در نام کاربری هیچ فاصله ی نباید بین حروف باشد

4. وب سایت :

در این قسمت باید وب سایت خود را وارد کنید یا لینک آخرین صفحه ای که در آن پیشنهاد ویژه ای وجود دارد را در این قسمت قرار دهید

5. بیو :

در این قسمت می توانید توضیح دهید که کسب و کار شما چیست، وب سایت خود را تبلیغ کنید یا شعار تجاری خود را در اینجا قرار دهید و یا هر توضیح دیگری که تمایل دارید کاربران درباره کسب و کار شما بدانند . در این قسمت شما می توانید توجه کاربران را جلب کنید .

2. پروفایل خود را در حالت business قرار دهید

پروفایل های کاری یا Business، پروفایل هایی هستند که هم اطلاعات ویژه جهت بررسی در اختیار شما قرار می دهند و هم اطلاعات تماس و آدرس شما را در اختیار افرادی که می‌خواهند با شما تماس بگیرند قرار می دهند لذا تبدیل حساب کاربری به پروفایل کاری انتخاب درستی برای بازاریابی اینستاگرامی می باشد .

3. در مقیاس کوچک شروع کنید

با وجود میزان بالای عکس ها و مطالبی که در اینستاگرام منتشر می شوند و کاربران پرمشغله ، ماندگار بودن در این حیطه نبرد بسیار سختی می باشد . در واقع شما برای موفقیت لزوما به میلیون ها فالوئر احتیاج ندارید . به همین منظور در مقیاس کوچک شروع کنید و با تک تک مخاطبانتان به مشارکت بپردازید . به عبارت دیگر گروه خود را تشکیل دهید و با بقیه به تعامل بپردازید . نه تنها باید بر روی صفحاتی که خود به آن علاقه مند هستید تمرکز کنید، بلکه باید در صفحاتی که مخاطبان شما در آن عضو هستند نیز مشارکت کنید .

  • مشتریان اختصاصی خود را پیدا کنید : از طرفداران و مشتریان خود برای تبلیغات استفاده کنید . از مشتریان خود بخواهید شما را در عکس هایشان تگ کنند . این کار باعث دو برابر شدن نمایش محصولات شما و معرفی برند شما خواهد شد .
  • بهترین هشتک ها را انتخاب کنبد :  هشتگ ها به عنوان یک جستجوگر برای پیدا کردن فالوئرها و برند ها در اینستاگرام عمل می کنند. این مسئله هم برای کاربران و هم برای صاحبان کسب و کار به طور یکسان مفید می باشد ،برای این کار لازم است به طور دقیق مخاطبان خود را هدف بگیرید .

  • فعالیت خود در اینستاگرام را مدیریت کنید : محاسبه بازدهی در رسانه های اجتماعی بسیار حائز اهمیت می باشد . شما باید درک دقیقی از زمان بندی ارسال پست در اینستاگرام داشته باشید که موجب به حداکثر رساندن تعامل گشته و در زمانی که فالوئرهای شما آنلاین هستند صورت پذیرد.لایک کردن پست ها. پاسخ دادن به نظرات و اقداماتی نظیر دنبال کردن کاربران مرتبط ، همچنین تهیه تقویم محتوای دقیق، مطمئنا باعث می شود که فعالیت خود را ساده تر کرده و در زمان صرفه جویی کنید.

4.تولید محتوای هدفمند

استراتژی و اهداف خود را برای استفاده از این پلتفرم تعیین کنید .آیا برای فروش در شبکه‌های اجتماعی تلاش می کنید؟

یا هدفتان ایجاد برند آگاهی  Brand Awareness است؟ یا فقط قصد دارید عکس هایی از محصول خود برای جذب مشتری منتشر کنید.

هر بار که قرار است پستی را با اشتراک بگذارید ، مطمئن شوید که محتوای پستی که ارسال می کنید بیانگر اهداف شما باشد.

هم چنین ، پست هایی که محصولات و مشتریان راضی را نشان می دهند یا پست هایی که دارای دعوت به اقدام یا Call to Action های اختصاصی هستند را بسیار با دقت بررسی نمایید.

ارسال تصادفی پست ها، استراتژی خوبی برای کسب و کار در اینستاگرام نخواهد بود. زمانی که بدانید برند شما چه کاری می خواهد انجام دهد، می توانید بهتر به زبان فالوورهایتان صحبت کنید.

5.محصولات خود را با جلوه خاص به نمایش بگذارید

خلاقیت در اینستاگرام بر خلاف هر رسانه دیگر بازخورد فراوانی دارد. برای رسیدن به هدف نهایی خود که ارائه عالی محصولاتتان است، به استراتژی های مختلفی نیاز دارید . هزاران روش برای نمایش محصولات تان بدون آن که بخواهید اغراق آمیز رفتار کنید وجود دارد .

6. برند خود را تعریف کنید

برای تعریف برند خود لازم نیست که یک داستان سرای بزرگ باشید، فقط کافی است از طریق تصاویر و کپشن ها با مخاطبان تان گفتگو کنید .

با استفاده از تصاویر، از علاقه مندی ها و خواسته های مخاطبان خود حرف بزنید و متقابلاً از طریق نظرات و لایک ها از مخاطبان خود بازخورد مثبت دریافت کنید .

داشتن یک روایت مشخص، انتخاب کپشن ها و عکسها را برای شما آسان تر نموده و همچنین هویت برند شما را برای افرادی که ممکن است حتی با شما آشنا نبوده باشند را آشکار سازد.

7.تعامل با اینفلوئنسرها

یکی از راحت ترین راه های افزایش مخاطب در اینستاگرام، ایجاد تعامل و ارتباط با اینفلوئنسرهای مربوط به کسب و کار شما است . شات شدن در صفحه یک اینفلوئنسر مناسب می تواند اعتبار فوری و زیادی به صفحه شما ببخشد. شما می توانید با کامنت گذاشتن زیر عکس های آنها و یا منشن کردن آنها را در پست های تان شروع کنید.

.:: منتظرتان هستیم ::.

پشتیبانی ما 24 ساعته در خدمت شماست!

در هر کدام از بخش ها و پنل های بوفالو اگر سؤالی داشتید و یا مشکلی داشتید، پشتیبانان شرکت ما در خدمت شما هستند.